Polski Portal Morski
Aktualności

Stena Ebba – najnowszy prom E-Flexer we flocie Stena Line na Morzu Bałtyckim będzie pływał z Gdyni

Do końca 2022 r Stena Line wprowadzi drugi 240-metrowy prom klasy E-Flexer, Stena Ebba, który będzie obsługiwał trasę Gdynia-Karlskrona wraz z siostrzanym statkiem Stena Estelle, który rozpocznie kursowanie tego lata.

Stena Line przedstawia drugi z dwóch dużych statków klasy E-Flexer, który zostanie wprowadzony na trasę Gdynia-Karlskrona. W grudniu 2022 r. nowo wybudowany statek Stena Ebba dołączy do siostrzanej jednostki Stena Estelle, która od sierpnia połączy Polskę z południową Szwecją. 

Bliźniacze statki są dwoma największymi jednostkami klasy E-Flexer we flocie Stena Line. Mają one zwiększoną pojemność – o 50 proc. więcej kabin, mogą zabrać o 30 proc. więcej pasażerów i 15 proc. więcej ładunku – w porównaniu z istniejącymi statkami klasy E-Flexer.

– Południowy Bałtyk jest kluczowym regionem dla Stena Line, a nasza trasa Gdynia-Karlskrona stanowi podstawę dla naszego dalszego rozwoju i ekspansji. Stena Ebba, wraz z siostrzanym statkiem Stena Estelle, wyznaczą nowe standardy zarówno w elastyczności i jakości usług a także zadowolenia klientów. Są to największe statki w naszej flocie w klasie E-Flexer. Jesteśmy dumni, że już wkrótce Stena Ebba i Stena Estelle połączą jedne z najbardziej dynamicznych rynków w Europie. – powiedział Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line.

Mając długość 240 metrów, Stena Ebba i Stena Estelle są o 36 metrów dłuższe od pozostałych trzech E-Flexerów – Stena Edda, Stena Embla i Stena Estrid – eksploatowanych przez Stena Line. Dwa nowe E-Flexery mają pojemność frachtową 3600 metrów i zapewniają miejsce dla 1200 osób. Są doskonale wyposażone, aby sprostać coraz większemu zapotrzebowaniu na transport towarów i pasażerów pomiędzy Polską a Szwecją. Podobnie jak wszystkie statki typu E-Flexer, Stena Ebba i Stena Estelle mają zoptymalizowaną konstrukcję kadłuba, śruby napędowej i sterów dla zwiększenia ich wydajności. Są to także jednostki, które w przyszłości mogą być przystosowane do zasilania paliwem alternatywnym.

Dzięki dwóm nowym E-Flexerom, Stena Line kontynuuje swoją strategię rozwoju na Morzu Bałtyckim, która w ostatnich latach zaowocowała wprowadzeniem przedłużonych statków Stena Scandica i Stena Baltica na trasie Nynäshamn-Ventspils (Szwecja-Łotwa), jak również otwarciem nowego połączenia ze Szwecji do Finlandii, Nynäshamn-Hanko.

Stena Ebba w liczbach:

Długość: 240 m
Zanurzenie: 6,4 m
Szerokość: 28 m
Pojemność: 3600 m pojemności frachtowej, 1200 osób, 263 kabin.

Źródło: Stena Line Fot.: Safety4Sea

Zobacz podobne

Hiszpania/ W pierwszej połowie 2021 roku utopiła się rekordowa liczba imigrantów – ponad 2 tys.

KM

101. lat Portu Gdynia

AB

Bundeswehra wysyła samoloty bojowe i patrolowe w rejon morza Bałtyckiego

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie