DEME potwierdziło 12 lipca, że podpisało kontrakt na prace pogłębiarskie i rekultywacyjne w Porcie Gdańsk.
Nowa umowa została podpisana z DCT Gdańsk , operatorem największego terminalu kontenerowego na Bałtyku, którego właścicielem jest PSA International, Polski Fundusz Rozwoju oraz IFM Global Infrastructure Fund.
DEME będzie działać w konsorcjum z polską grupą budowlaną Budimex.
Nowy terminal kontenerowy w Gdańsku obejmuje głębokowodne nabrzeże o długości 717 metrów i głębokości 17,5 metra oraz placu stoczniowym o powierzchni 36,5 ha.
W ramach kontraktu DEME poprowadzi prace pogłębiarskie i rekultywacyjne w celu stworzenia 36-hektarowej platformy, która będzie stanowić podstawę nowego terminalu.
Prace pogłębiarskie i rekultywacyjne rozpoczną się we wrześniu 2022 r., a na początku 2023 r. nastąpi budowa ściany północnej i południowej oraz nabrzeża głównego.
Planowane otwarcie dla operacji komercyjnych w 2024 roku, pełne ukończenie terminalu planowane jest na drugi kwartał 2025 roku.
W pierwszej fazie nowy terminal zwiększy zdolności przeładunkowe DCT Gdańsk o 1,7 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU (20-stopowych kontenerów) rocznie.
Według belgijskiego giganta jest to drugi duży kontrakt na pogłębianie DEME w Polsce.
źródło/ fot. DEME