Polski Portal Morski
Aktualności Stocznie

W Gryfii trwa przetarg na modernizacje infrastruktury dla nowego doku

W Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” w Szczecinie trwa przetarg, w którym zostanie wyłoniony generalny wykonawca, który zmodernizuje infrastrukturę na potrzeby posadowienia nowego doku pływającego przy nabrzeżu Gdyńskim.

Nowy dok nr 8, który powstaje w Stoczni Szczecińskiej „Wulkan”, ma mieć nośność 27 tys. ton i będzie jednym z większych w basenie Morza Bałtyckiego.

– Żeby dok posadowić, musi być wykonana inwestycja okołodokowa – powiedział Krzysztof Zaremba, prezes MSR „Gryfia”. – Będzie obejmowała nową głębię dokową, w której dok będzie pracował i się zanurzał, elementy mocujące i cumujące oraz pirs, czyli nową część nabrzeża, która ten dok będzie mogła utrzymać.

Zakres całego projektu obejmuje budowę nowego, największego w regionie zachodniopomorskim doku pływającego, przy jednoczesnej modernizacji infrastruktury hydrotechnicznej umożliwiającej posadowienie takiego doku i rozpoczęcie normalnej eksploatacji.

Nowy dok będzie posadowiony w miejscu starego, 80 letniego doku (dok nr 1), wycofanego z eksploatacji. Wymiana starego doku na nowy, spełniający wszystkie obecnie obowiązujące normy środowiskowe, przyczyni się do poprawy ochrony środowiska w regionie zachodniopomorskim.

Dzięki zrealizowaniu takiego projektu możliwe będzie między innymi remontowanie: promów typu ro-pax eksploatowanych w rejonie Morza Bałtyckiego i Północnego, jednostek specjalistycznych, takich jak np. do przewozu propylenu i polipropylenu oraz zapewnienie możliwości obsługi / naprawy jednostek wpływających do Portu Szczecin – Świnoujście po pogłębieniu toru wodnego do 12,5 m. Pozyskanie nowego, większego doku pływającego niż dotychczas eksploatowany w tym miejscu dok, odpowiada panującym na świecie trendom pojawiania się coraz większych jednostek pływających, również w basenie morza Bałtyckiego oraz Północnego przez co doprowadzi do podniesienia zdolności produkcyjnej Morskiej Stoczni Remontowej „GRYFIA” S.A. związanej z remontami oraz realizacją projektów przebudowy jednostek pływających.

Gryfia finansuje zadanie ze środków własnych oraz pozyskanych z kredytu inwestycyjnego.

Wykonawca który zostanie wyłoniony będzie zobowiązany do wykonania robót budowlanych, przeprowadzenia niezbędnych prób końcowych oraz uzyskania w imieniu zamawiającego pozwolenia na użytkowanie dla wykonanych robót zgodnie z pozwoleniem na budowę i dokumentacją projektową.

Termin składania ofert wyznaczono na 31 sierpnia.

Zakres przedsięwzięcia inwestycyjnego dotyczącego budowy, przebudowy, rozbiórki i modernizacji podstawowej infrastruktury, związanej z posadowieniem doku pływającego, obejmuje w szczególności wykonanie pomostu technologicznego wraz z dalbami kotwiącymi dok pływający, rozbiórkę dotychczasowego pirsu, głębię dokową i przebudowę nabrzeży oraz wykonanie pomocniczych obiektów wyposażeniowych, a także modernizację infrastruktury energetycznej i instalacyjnej, usytuowanych w rejonie północnego odcinka nabrzeża Gdyńskiego i zachodniego odcinka nabrzeża Gdańskiego „Gryfii” na obszarze tzw. Odry stoczniowej.

Nabrzeże Gdyńskie będzie przebudowane na długości ok. 300 m. Nowy pomost (pirs), będący przedłużeniem nabrzeża Gdańskiego, ma mierzyć co najmniej 60 m.

Planowany termin rozpoczęcia robót to październik tego roku.

źródło MSR Gryfia, media/ fot. Wuprohyd

Zobacz podobne

Sanepid: online można sprawdzić czystość wszystkich legalnie działających kąpielisk w Polsce

BS

85 lat działalności Polskiego Rejestru Statków

Autor

Największy jacht z polskiej stoczni

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie