Polski Portal Morski
Aktualności

Turystyczny sezon w Gdyni na plus

Gdy z ogólnopolskich mediów napływają doniesienia o wyjątkowo słabym sezonie turystycznym i zaciskaniu pasa, w Gdyni statystyki wypadają optymistycznie. Wszystko wskazuje na to, że Trójmiasto nie odczuje silniej potencjalnego kryzysu. W czerwcu, jeszcze przed szczytem wysokiego sezonu turystycznego obłożenie gdyńskich hoteli najczęściej sięgało ponad 80 procent dostępnych miejsc.

Morza szum, ptaków śpiew… walorów letniego wypoczynku na wybrzeżu jest o wiele więcej i to one co roku przyciągają na Pomorze (i do Gdyni) tysiące turystów. Przyjeżdżają z innych regionów Polski, Europy, a nawet i świata, chcąc wypocząć nad Bałtykiem i korzystać z dostępnej tutaj bazy noclegowej, gastronomii czy rozrywki.

I o ile w tym roku polskie media grzmią i alarmują o mniejszym niż w poprzednich latach zainteresowaniu wczasami nad morzem, które ma wynikać przede wszystkim z inflacyjnego zaciskania pasa, to w Gdyni podsumowanie pierwszego z wakacyjnych miesięcy, czerwca, wypada optymistycznie i hotelarze do tej pory nie mają powodów do obaw.

Czerwiec na zdecydowany plus

Z danych statystycznych udostępnianych przez gdyńskie hotele wynika, że przez cały czerwiec tego roku – a zatem w miesiącu, który nad polskim morzem jest raczej początkiem sezonu pod znakiem niepewnej pogody, szczególnie w jego pierwszej połowie – największe obiekty noclegowe w mieście notują przeciętne obłożenie sięgające około 80% dostępnych miejsc, przy czym najniższe obłożenie w tym okresie jakie podają lokalne hotele to około 60%, najwyższe – 85%. 

Dane dotyczące obłożenia udostępniły m.in. Courtyard by Marriott Gdynia WaterfrontRóżany Gaj i Sea Premium Apartments,Jakubowy HotelHotel KuracyjnyWilla LubiczHotel Mercure Gdynia Centrum czy Hotel Quadrille. W tym gronie znajdziemy zatem zarówno mniejsze, jak i większe obiekty o różnym charakterze.

Informacje, którymi podzielili się gdyńscy hotelarze to także wstępne szacunki dotyczące obłożenia na resztę tzw. „wysokiego sezonu”, czyli w lipcu oraz w sierpniu. Tutaj sytuacja wygląda nieco inaczej, choć przed upływem pełnego miesiąca trudno wskazać na jednoznaczny wynik. Już w trakcie trwania lipca niektóre z hoteli prognozują, że ten miesiąc może okazać się w ogólnym rozrachunku nieco słabszy niż rok temu. Nie dotyczy to wszystkich obiektów – nie brakuje bowiem też danych wskazujących na prognozowane obłożenie w lipcu sięgające nawet do 87% dostępnych miejsc noclegowych w niektórych z nich. 

Szeroka oferta walczy ze stereotypem

Hotelarze obawiają się przede wszystkim… złego PR-u. Część z nich podkreśla, że na chwilowe spadki zainteresowania mogą wpływać głównie medialne doniesienia o rosnących cenach i złej pogodzie nad polskim morzem – to, ich zdaniem, jedne z kilku czynników, które mogą zniechęcić potencjalnych turystów do wypoczynku w Gdyni. Nie oznacza to jednak, że nie da się zorganizować kilkudniowego pobytu w Gdyni w rozsądnej cenie, bo oferta turystyczna (gastronomia, noclegi, atrakcje, wydarzenia czy prozaiczne pamiątki) w najbliższym regionie jest na tyle rozbudowana, że każdy znajdzie coś dla siebie, a potwierdzają to dobre wyniki hoteli w czerwcu. 

Gdyńscy przedsiębiorcy z tej branży podkreślają też, że obecnie zauważalne jest mniejsze zainteresowanie w dni robocze, przy jednoczesnym dużym ruchu weekendowym. 

– Tegoroczny sezon jest bardzo wyjątkowy. Wyczuwalny jest fakt, że rynek turystyczny znów mocno się uaktywnił. Dla gości kluczowym motywatorem do podróżowania stało się to, że zdjęte zostały restrykcje związane z pandemią. Ruch jest bardzo duży, a decyzje o zarezerwowaniu pobytu są podejmowane czasem z jedynie kilkugodzinnym wyprzedzeniem, co sprawia, że hotel niemalże codziennie mocno się wypełnia. Zauważalny jest trend krótkich wizyt, odwiedzający rzadziej decydują się na pobyty dłuższe niż 5 dni. Pośród negatywnych aspektów najmocniej wyróżniły się rzecz jasna podwyżki cen, które mają swój udział zarówno w koszcie po stronie hotelu, jak i w cenie finalnej, którą płaci gość. Wpływa to na satysfakcję i sprawia, że dla wielu usługa noclegowa staje się luksusem – wyjaśnia Patryk Adrych, kierownik ds. relacji z gośćmi w hotelu Mercure Gdynia Centrum.

Trudno jest także w tej chwili oszacować, jak udany okaże się sierpień – wprawdzie niektóre z gdyńskich hoteli mogą już pochwalić się rezerwacjami na od 50% do nawet 75% miejsc, ale o końcowym wyniku może zadecydować wiele czynników, w tym pogoda. Pozostaje zatem trzymać kciuki za wyjątkowo słoneczną końcówkę wysokiego sezonu w Gdyni!

Źródło: https://www.gdynia.pl/co-nowego,2774/turystyczny-sezon-w-gdyni-na-plus,567095

Fot.: Getty Images

Zobacz podobne

Trwają prace konserwacyjne zdwojonej armaty Bofors 120 mm z ORP Gryf

KM

Najnowszy okręt szwedzki zbudowany w Polsce

BS

43. lata temu rozpoczęto budowę „Daru Młodzieży”

AB

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie