Polski Portal Morski
Aktualności Porty

Konstrukcje stalowe ze Szczecina do Rotterdamu

24 lipca, po godzinie dziewiętnastej, ciężarowiec „Meri” wyruszył w rejs ze Szczecina do Rotterdamu z ładunkiem konstrukcji stalowych. Nieczęsto można zobaczyć załadunek statku w tym miejscu.

MERI to niewielki, nie wyróżniający się w zasadzie niczym szczególnym statek do przewozu ładunków wielkogabarytowych i ciężkich – Heavy Load Carrier . Ma prostą konstrukcję  – na wyniesionym dziobie kilkukondygnacyjna nadbudówka ze zintegrowanym kominem, a cała reszta statku to wielka, niska platforma. Pusta, bez żadnych własnych urządzeń przeładunkowych

Statek ma prawie 105,5 metra długości, niespełna 19 m szerokości i 4.500 t nośności (DWT), a zbudowała go w 2012 roku stocznia STX Finland.

Rzeczą może najistotniejszą dla niego jest powierzchnia platformy ładunkowej, która wynosi 1.610 m² (85,7 x 18,8 m). Dodać można by, jako ciekawostkę, że MERI przystosowany jest do zarówno do normalnej żeglugi po otwartych wodach (dziobem do przodu), jak i w lodzie – tyłem do przodu, na wstecznym – ma wtedy klasę lodowa 1A FS. 

Statek pływa pod banderą Finlandii, jego portem macierzystym jest Turku.

źródło Infomare, NaszBałtyk / fot. Infomare

Zobacz podobne

Inwestycje na Bałtyku

KM

Gróbarczyk: gotowa jest już koncepcja nowego falochronu w Świnoujściu

BS

PGNiG: instrumenty zabezpieczające nie mają żadnego wpływu na ceny gazu dla odbiorców

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie