Pierwszy z dwóch nowych promów Stena Line już jest w Trójmieście. Na razie w Gdańskiej Stoczni Remontowej. Na trasę Gdynia-Karlskrona z pasażerami z Publicznego Terminalu Pasażerskiego w Porcie Gdynia wyruszy już 4 września o godz. 21.
Nowoczesny E-Flexer przewoźnika Stena Line jest już dosłownie o krok od zadebiutowania na regularnej linii Gdynia – Karlskrona. Fabrycznie nowy, 240-metrowy prom ma już za sobą długą drogę z chińskiej stoczni i przechodzi ostatnie prace w stoczni w Gdańsku.
Stena Estelle, bo tak na imię ma nowa jednostka, trafi do eksploatacji na trasie Gdynia-Karlskrona prosto z chińskiej stoczni. Jak widać, nie obędzie się jednak bez wizyty w polskiej stoczni, gdzie prom przejdzie ostatnie przygotowania do rozpoczęcia pierwszej regularnej podróży. Wizyta w gdańskim zakładzie ma potrwać ok. dwóch tygodni.
Podobnie jak wszystkie statki typu E-Flexer ma zoptymalizowaną konstrukcję kadłuba, śruby napędowej i sterów dla zwiększenia wydajności. Jest to także jednostka, która w przyszłości może być przystosowana do zasilania paliwem alternatywnym.
Planowane wejście nowego promu na linię Gdynia – Karlskrona to niedziela, 4 września, o godz. 21, wypłynięcie z Gdyni. Rejsy Stena Estelle są już dostępne w naszym systemie rezerwacyjnym – poinformowała nas Agnieszka Zembrzycka w imieniu Stena Line Polska.
To nie koniec. Kolejny ze statków, czyli Stena Ebba, która jest jeszcze w stoczni w Chinach, trafi do Polski jeszcze w tym roku.
Południowy Bałtyk jest kluczowym regionem dla Stena Line, a nasza trasa Gdynia-Karlskrona stanowi podstawę dla naszego dalszego rozwoju i ekspansji. Stena Estelle wraz z siostrzanym statkiem Stena Ebba wyznaczą nowe standardy zarówno w elastyczności i jakości usług, jak również zadowolenia klientów. Są to największe statki w naszej flocie w klasie E-Flexer. Jesteśmy dumni, że już wkrótce Stena Ebba i Stena Estelle połączą jedne z najbardziej dynamicznych rynków w Europie – powiedział Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line.
/ fot. StenaLine