Polski Portal Morski
Aktualności

Kolejne zlecenia realizowane przez Stocznię Szczecińską „Wulkan”

W dniu 22 sierpnia 2022 r. odbył się transport komór malarskich specjalistycznej barki wykonanej przez Stocznię Szczecińską „Wulkan”.

Stocznia wykonywała konstrukcję stalową sekcji dla firmy zewnętrznej. Długość kadłuba wynosi 36 metrów, natomiast waga konstrukcji to 130 ton.

Stocznia wykonuje pełen proces realizacji danego zlecenia, począwszy od stworzenia projektu we współpracy z projektantem poprzez budowę aż do finalizacji. 

Dzięki ciągłemu poszerzaniu wykwalifikowanej i doświadczonej kadry pracowników jak również prawidłowo podjętym decyzjom odnośnie zakupów i modernizacji parku maszynowego – dziś Stocznia Szczecińska „Wulkan” powraca do realizowania dużych stoczniowych projektów.

Na infrastrukturę Stoczni Szczecińskiej ,”Wulkan” składają się w głównej mierze obiekty charakterystyczne dla branży stoczniowej, w tym doskonale udźwigowione hale, pochylnie, nabrzeża, magazyny, place prefabrykacyjne i składowe.

Większość obiektów ma uniwersalne zastosowanie, aktywa Stoczni Szczecińskiej ,”Wulkan” są bardzo atrakcyjnym majątkiem do prowadzenia produkcji wielkogabarytowych, konstrukcji stalowych oraz produkcji statków.

Od strony wschodniej Stocznia Szczecińska „Wulkan” graniczy z rzeką Odrą. Najbliższe sąsiedztwo charakteryzuje się przewagą funkcji produkcyjnej i usługowej.

Podstawowy zakres produkcji obejmuje:
  • doki pływające,
  • statki morskie i śródlądowe,
  • kadłuby statków,
  • elementy konstrukcji farm wiatrowych,
  • elementy konstrukcji offshore,
  • konstrukcje stalowe dla budownictwa ogólnego i przemysłowego,
  • konstrukcje mostowe,
  • konstrukcje wielkogabarytowe,
  • sekcje okrętowe,
  • części kadłubów i nadbudówek statków,
  • elementy konstrukcji platform wiertniczych,
  • inne konstrukcje stalowe różnego przeznaczenia.

Podstawowe procesy technologiczne

Zakład swą działalność opiera na następujących wydziałach:

  • Wydział obróbki blach i profili,
  • Wydział wykonawstwa konstrukcji,
  • Ośrodek czyszczenia i malowania,
  • Wydział budowy statków na 3 pochylniach,
  • Wydział wyposażenia statków.

Dominujące procesy technologiczne
  • śrutowanie i konserwacja blach oraz profili,
  • cięcie plazmowe blach,
  • cięcie automatyczne profili,
  • gięcie blach i profili,
  • montaż i spawanie sekcji płaskich,
  • spawanie konstrukcji stalowych,
  • spawanie usztywnień ramowych na zautomatyzowanym stanowisku prefabrykacji ram,
  • zabezpieczenie antykorozyjne, w tym: czyszczenie i malowanie farbami ochronnymi w Specjalistycznym Ośrodku Czyszczenia i Malowania,
  • prefabrykacja sekcji, bloków i konstrukcji stalowych w halach,
  • montaż statków, doków, kadłubów i konstrukcji stalowych na 3 pochylniach,
  • wyposażenie statków i doków.

Źródło/fot.: Stocznia Szczecińska „Wulkan” sp. z o.o.

Zobacz podobne

MI: W Brukseli o rozwoju sieci TEN-T 

BS

Puchar Polskiego Związku Żeglarskiego – młodzież zdała egzamin

AB

Dobry początek roku w portach Szczecin i Świnoujście

MZ

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie