Przyszła Stena Estelle zostanie ochrzczona w niedzielę 4 września przed pierwszym kursem do Karlskrony. Dziewiczy rejs pasażerski rozpocznie się o 21:00. W poniedziałek 29 sierpnia trwały testy cumowania w nowym gdyńskim terminalu pasażerskim. Prom będzie największą jednostką w regularnej komunikacji między Polską i Szwecją.
– O godzinie 10.30 na Publicznym Terminalu Promowym odbyło się próbne cumowanie nowego promu klasy E-Flexer o nazwie Stena Estelle – informuje Aleksander Wicka, szef marketingu Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. – Przeprowadzone testy zakończyły się pozytywnie, co potwierdza, że infrastruktura portowa została wykonana prawidłowo. Stena Estelle ma długość 240 m i jest około 60 m dłuższa w porównaniu z obecnie kursującymi promami na trasie Gdynia-Karlskrona.
Stena Estelle – wymiary i konstrukcja
Mając długość 240 m, Stena Estelle jest o 36 m dłuższa od pozostałych trzech E-Flexerów – Stena Edda, Stena Embla i Stena Estrid – eksploatowanych przez Stena Line. Nowy prom ma pojemność frachtową 3,6 tys. m i zapewnia miejsce dla 1,2 tys. osób. Stena Estelle, mając 240 m długości i zwiększoną pojemność – o 50 proc. więcej kabin – może zabrać o 30 proc. więcej pasażerów i 15 proc. więcej ładunku w porównaniu z obecnie kursującymi promami na trasie Gdynia-Karlskrona. Promy Stena Line obecnie pływające z Gdyni mają tylko 186 m dł (Stena Vision, Stena Sprint, Stena Nordica).
Podobnie jak wszystkie statki typu E-Flexer ma zoptymalizowaną konstrukcję kadłuba, śruby napędowej i sterów dla zwiększenia wydajności. Jest to także jednostka, która w przyszłości może być przystosowana do zasilania paliwem alternatywnym.
To nie koniec. Kolejny ze statków, czyli Stena Ebba, która jest jeszcze w stoczni w Chinach, trafi do Polski jeszcze w tym roku.
– Południowy Bałtyk jest kluczowym regionem dla Stena Line, a nasza trasa Gdynia-Karlskrona stanowi podstawę dla naszego dalszego rozwoju i ekspansji. Stena Estelle wraz z siostrzanym statkiem Stena Ebba wyznaczą nowe standardy zarówno w elastyczności i jakości usług, jak również zadowolenia klientów. Są to największe statki w naszej flocie w klasie E-Flexer. Jesteśmy dumni, że już wkrótce Stena Ebba i Stena Estelle połączą jedne z najbardziej dynamicznych rynków w Europie – powiedział Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line.
Źródło: http://www.gdynia.naszemiasto.pl , https://biznes.trojmiasto.pl/ / mat. filmowy Port Gdynia
Fot.: Stena Line