Polski Portal Morski
Aktualności Polska Morska TV Porty Ważne

Próbne cumowanie w Publicznym Terminalu Promowym w Gdyni

Przyszła Stena Estelle zostanie ochrzczona w niedzielę 4 września przed pierwszym kursem do Karlskrony. Dziewiczy rejs pasażerski rozpocznie się o 21:00. W poniedziałek 29 sierpnia trwały testy cumowania w nowym gdyńskim terminalu pasażerskim. Prom będzie największą jednostką w regularnej komunikacji między Polską i Szwecją.

– O godzinie 10.30 na Publicznym Terminalu Promowym odbyło się próbne cumowanie nowego promu klasy E-Flexer o nazwie Stena Estelle – informuje Aleksander Wicka, szef marketingu Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. – Przeprowadzone testy zakończyły się pozytywnie, co potwierdza, że infrastruktura portowa została wykonana prawidłowo. Stena Estelle ma długość 240 m i jest około 60 m dłuższa w porównaniu z obecnie kursującymi promami na trasie Gdynia-Karlskrona.

Stena Estelle – wymiary i konstrukcja

Mając długość 240 m, Stena Estelle jest o 36 m dłuższa od pozostałych trzech E-Flexerów – Stena Edda, Stena Embla i Stena Estrid – eksploatowanych przez Stena Line. Nowy prom ma pojemność frachtową 3,6 tys. m i zapewnia miejsce dla 1,2 tys. osób. Stena Estelle, mając 240 m długości i zwiększoną pojemność – o 50 proc. więcej kabin – może zabrać o 30 proc. więcej pasażerów i 15 proc. więcej ładunku w porównaniu z obecnie kursującymi promami na trasie Gdynia-Karlskrona. Promy Stena Line obecnie pływające z Gdyni mają tylko 186 m dł (Stena Vision, Stena Sprint, Stena Nordica).

Podobnie jak wszystkie statki typu E-Flexer ma zoptymalizowaną konstrukcję kadłuba, śruby napędowej i sterów dla zwiększenia wydajności. Jest to także jednostka, która w przyszłości może być przystosowana do zasilania paliwem alternatywnym.

To nie koniec. Kolejny ze statków, czyli Stena Ebba, która jest jeszcze w stoczni w Chinach, trafi do Polski jeszcze w tym roku. 

– Południowy Bałtyk jest kluczowym regionem dla Stena Line, a nasza trasa Gdynia-Karlskrona stanowi podstawę dla naszego dalszego rozwoju i ekspansji. Stena Estelle wraz z siostrzanym statkiem Stena Ebba wyznaczą nowe standardy zarówno w elastyczności i jakości usług, jak również zadowolenia klientów. Są to największe statki w naszej flocie w klasie E-Flexer. Jesteśmy dumni, że już wkrótce Stena Ebba i Stena Estelle połączą jedne z najbardziej dynamicznych rynków w Europie – powiedział Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line.

Źródło: http://www.gdynia.naszemiasto.pl , https://biznes.trojmiasto.pl/ / mat. filmowy Port Gdynia

Fot.: Stena Line

Zobacz podobne

Finał parkingowego przedsięwzięcia przy terminalu promowym w Świnoujściu

KM

Odradza się przemysł stoczniowy. Budowa pierwszej jednostki promowej ro-pax wyprzedza harmonogram

PL

Port Gdańsk zdobywa podium na Bałtyku

MZ

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie