Polski Portal Morski
Aktualności Ważne

Budowa terminala kontenerowego w Świnoujściu. To Polacy muszą decydować o inwestycjach w swoim kraju! Niemcy mówią o ekologii, a myślą o ekonomii.

Rządźcie u siebie! – podkreślił podczas spotkania w Szczecinie Jarosław Kaczyński, prezes PiS odnosząc się m.in. do kwestii torpedowania przez Niemców budowy terminalu kontenerowego w Świnoujściu – To my jesteśmy tymi, którzy decydują!

Jarosław Kaczyński na spotkaniu z mieszkańcami Stargardu Szczecińskiego podkreślał jak ważne jest Pomorze Zachodnie.

Kaczyński podkreślił, że „niezwykle ważnym, strategicznym elementem suwerennej i silnej Polski jest Zachodnie Pomorze”. Przytoczył słowa Lecha Kaczyńskiego, który mówił, że „Zachodnie Pomorze to polska racja stanu”.

Pod koniec września media obiegła informacja, że Niemcy sprzeciwiają się budowie terminala kontenerowego w Świnoujściu. Terminal ma powstać na wschód od gazoportu.

Jak podkreślała niemiecka prasa – „Zaledwie osiem kilometrów w linii prostej od uzdrowiska Ahlbeck ma powstać wielki port kontenerowy”. Według Niemców port nie tylko przepłoszy klientów uzdrowiska i pozostałych niemieckich kurortów na Uznamie, ale przede wszystkim spowoduje spustoszenie ekologiczne.

Stwierdzenie „Zaledwie osiem kilometrów w linii prostej” pokazuje już manipulację niemieckich mediów. Linia prosta nie oznacza bowiem linii brzegowej. Polska inwestycja nie będzie miała żadnego wpływu na plażowanie. Po polskiej stronie wyspy Uznam, a więc w realnej bliskości nowego portu, plażowiczom nie będzie on przeszkadzał. Tak jak w niczym nie przeszkadza bliskość dużo większych portów w Gdyni i Gdańsku. Na plażach trójmiasta, także tych położonych naprawdę tuż obok portów, jak w Gdyni-Centrum czy Gdańsku-Brzeźnie, co roku gromadzą się wielotysięczne tłumy turystów i nikt się nie skarży na widok przepływających w oddali statków. Wręcz przeciwnie, przepływające i czekające na redzie jednostki są same w sobie atrakcją turystyczną dla mieszkańców interioru. Jeśli więc coś w Ahlbeck czy Heringsdorfie może przeszkadzać odpoczywającym tam Niemcom, to myśl, że pojawiające się na horyzoncie statki nie zatrzymają się w Rostoku czy Hamburgu.

Dlaczego oprotestowany port kontenerowy w Świnoujściu jest takim problemem dla naszych zachodnich sąsiadów? Nie chodzi tu wcale o kąpieliska na Uznamie. Niemcy chcą być centrum logistycznym i transportowym dla całej Europy Centralnej. I w znacznym stopniu cel ten osiągnęły. Tymczasem polskie inwestycje – w Centralny Port Komunikacyjny oraz rozbudowę zespołu portów Świnoujścia, Trójmiasta i Elbląga – stanowią poważne zagrożenie dla ich pozycji. Polska staje się bowiem handlową potęgą na Bałtyku.

źródło PAP/ http://www.polskieradio24.pl / fot. ZMPSiŚ

Zobacz podobne

Piąta dostawa LNG dla PGNiG do Kłajpedy.

BS

Blisko 10 mln euro trafi na innowacje w obszarze wód śródlądowych i morskich.

BS

Świętuj z Marynarką Wojenną

KM

1 komentarz

Kamil 12 marca 2023 at 17:06

Braawo! Budujemy! Tyko tak możemy się uniezależnić od szkopów!

Odpowiedz

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie