Operator terminalu DCT Gdańsk zmienia nazwę na Baltic Hub. Rozbudowywany obecnie kompleks ma ambicje funkcjonować na rynku jako regionalny bałtycki hub kontenerowy – poinformowała w czwartek spółka.
O zmianie nazwy DCT Gdańsk poinformowała koordynatorka ds. marketingu i komunikacji Baltic Hub Magdalena Jagła. Wskazała przy tym na prowadzoną rozbudowę i ambicje spółki.
„Od momentu uruchomienia kompleksu, 15 lat temu, jego operator zanotował imponujący wzrost, zaczynając od jednego nabrzeża głębokowodnego i zdolności przeładunkowej, sięgającej 500 tys. TEU (20-stopowych kontenerów), aby w 2021 roku stać się prawdziwym hubem na Bałtyku z dwoma głębokowodnymi nabrzeżami, które obsłużyły w ciągu roku ponad 2,09 mln TEU” – dodała.
Podkreśliła też, że wkrótce ma rozpocząć się budowa trzeciego terminalu głębokowodnego znanego jako T3.
„Dzięki tej inwestycji Baltic Hub stanie się jednym z największym kompleksów terminali kontenerowych w Europie, zdolnym do obsługi kontenerowców nowej generacji, przypływających na Bałtyk” – wyjaśniła Magdalena Jagła. W ramach budowy T3 ma powstać głębokowodne nabrzeże o długości 717 m, głębokości 17,5 m oraz plac o powierzchni operacyjnej 36,5 ha.
„Projekt T3 obejmuje dodatkowo zakup siedmiu suwnic nabrzeżowych zdolnych do obsługi największych statków na świecie oraz 20 półautomatycznych suwnic RMG pracujących na placu kontenerowym” – wyjaśnia.
Baltic Hub, który został uruchomiony w 2007 r. pod nazwą DCT Gdańsk, posiada zdolność przeładunkową do 3 mln TEU rocznie.
Łączna długość dwóch głębokowodnych nabrzeży terminalu wynosi 1,3 km, co pozwala na obsługę czterech statków jednocześnie. Terminal obsługuje ponad 700 statków rocznie, w tym 100 zawinięć największych kontenerowców świata.
W 2021 r. terminal przeładował ponad 2,09 mln TEU. 8 kwietnia 2021 r. osiągnął wynik 15 mln przeładowanych TEU, co stanowi całkowitą przepustowość od początku istnienia terminalu.
Źródło: PAP Fot.: DCT Gdańsk