Polski Portal Morski
Aktualności

Podpisano umowę na prace przygotowawcze dla Drogi Czerwonej

Umowę na prace przygotowawcze dla Drogi Czerwonej podpisano w piątek w Gdyni. Trasa połączy istniejącą sieć dróg szybkiego ruchu z gdyńskim portem. Spółka Mosty Katowice za sporządzenie dokumentacji projektowej dla ok. 9 km drogi otrzyma nieco ponad 8 mln zł.

W piątek na wysokości węzła Gdynia Chylonia na Obwodnicy Trójmiasta podpisano umowę na prace przygotowawcze dla Drogi Czerwonej w Gdyni. Dokument podpisali: dyrektor oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku Kinga Gierlach, jej zastępca Waldemar Chejmanowski oraz wiceprezes spółki Mosty Katowice, wykonawcy studium, Czesław Południok.

W uroczystości udział wzięli również wiceminister funduszy i polityki regionalnej, pełnomocnik rządu ds. CPK Marcin Horała oraz wiceminister infrastruktury Grzegorz Witkowski.

Droga Czerwona zapewni bezpośrednie połączenie Portu Gdynia z siecią dróg krajowych, w tym z trasą ekspresową S6. Zwiększy to jego możliwości przeładunkowe i rozwojowe – powiedział wiceminister Witkowski

Jak ocenił, Port Gdynia jest „jednym z czterech najważniejszych portów dla gospodarki narodowej”, a „bez Drogi Czerwonej będzie zapchany”.

Wiceminister Horała dodał, że z perspektywy czasu Droga Czerwona jest jeszcze bardziej potrzebna.

To droga życia dla gdyńskiego portu, dla gospodarki morskiej, dla portu który przynosi Polsce nie tylko kilka miliardów złotych wpływów z podatków, nie tylko miejsca pracy, nie tylko biznes, ale teraz widzimy, jak ważny jest z punktu widzenia strategicznego państwa – mówił Horała.

Biuro projektowe wykona dokumentację przygotowawczą do nowej drogi krajowej, która została podzielona na trzy odcinki realizacyjne: węzeł Gdynia Chylonia – węzeł Kwiatkowskiego II, węzeł Kwiatkowskiego II – węzeł Ofiar Grudnia ’70, węzeł Ofiar Grudnia ’70 – węzeł Terminal Promowy.

Dla pierwszego odcinka wykonawca przygotuje koncepcję programową oraz przeprowadzi badania geologiczne. Dla dwóch pozostałych opracuje studium komunikacyjne. Ma na to 18 miesięcy.

Powstałe opracowania zostaną zweryfikowane i zatwierdzone przez GDDKiA. Następnie wykonawca przygotuje dokumentację do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. Po jej uzyskaniu GDDKiA ogłosi przetarg na realizację tej inwestycji w formule „projektuj i buduj”.

Nowy dwujezdniowy odcinek będzie przebiegał z Portu Gdynia do węzła Gdynia Chylonia w miejscu skrzyżowania ul. Morskiej z Obwodnicą Trójmiasta.

Trasa Kwiatkowskiego, czyli obecne połączenie drogowe z Portem Gdynia, ma ograniczoną nośność i nie zapewnia dogodnego połączenia dla ruchu ciężkiego. Droga Czerwona powstanie w standardzie wymaganym dla drogowej sieci TEN-T, w klasie GP (droga główna ruchu przyspieszonego), a z pozostałą siecią będzie skomunikowana poprzez pięć węzłów drogowych. Dla pieszych i rowerzystów przewidziano infrastrukturę w postaci kładek oraz tuneli. 

Źródło: PAP Fot.: Port Gdynia

Zobacz podobne

Rekord dostaw LNG do terminalu w Świnoujściu

BS

Zgrupowanie minersko-zaporowe podziałów EOD wojsk inżynieryjnych DG RSZ

KM

W Danii wznowiono prace budowlane na wstrzymanych odcinkach lądowej części gazociągu Baltic Pipe

KM

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie