Polski Portal Morski
Aktualności

Kaczor Donald na morzu, czyli Disney kupił Global Dream od upadłej stoczni MV Werften

Niedawno media pisały, że amerykański koncern Disneya jest zainteresowany zakupem budowanego w zbankrutowanej stoczni należącej do grupy MV Werften wycieczkowca „Global Dream”. Teraz zakup stał się faktem.

Likwidator stoczni poszukując kupca na niedokończony statek wycieczkowy preferował firmę, która dokończy budowę w Niemczech i zapewni zatrudnienie pracownikom zamkniętej stoczni w Wismarze. Disney stał się faworytem w październiku, kiedy grupa kierowana przez szwedzką Stenę odpadła.

W ramach warunków przejęcia Disney zgodził się ukończyć statek w stoczni Wismar, a Meyer Werft będzie nadzorować projekt. Wcześniej zakładano, że statek dokończy znana z budowy luksusowych wycieczkowców niemiecka stocznia Meyer Werft.
Już dziś wiadomo, że nazwa statku „Global Dream” zostanie zmieniona. Disney planuje przeprojektować statek o pojemności 208 000 ton brutto. Kadłub zostanie przemalowany na charakterystyczne czarno-złote barwy i zostanie dodatkowo ozdobiony logo Myszki Miki.

Liczba pasażerów zostanie zredukowana z planowanych 9000 do około 6000. Załoga będzie liczyła około 2300 osób. Jedna z bardziej innowacyjnych zmian ma dotyczyć napędu. Statek ma być napędzany metanolem.
Cena zakupu jednostki nie jest znana, w Niemczech spekuluje się, że Disney zapłacił za „Global Dream” około 1 miliarda euro.
Disney Cruise Line chciałby wprowadzić nowy statek wycieczkowy do eksploatacji w 2025 roku.
Disney Cruise Line, która posiada obecnie pięć jednostek: Disney Magic , Disney Wonder , Disney Dream , Disney Fantasy i Disney Wish.
The Walt Disney Company to największa na świecie korporacja mediowa założona w roku 1923 przez braci Walta i Roya Disneyów.
Disney jest właścicielem i operatorem sieci transmisji telewizyjnej ABC, sieci telewizji kablowych, takich jak Disney Channel, ESPN i ABC Family. Firma jest również właścicielem i posiadaczem licencji ma 14 parków rozrywki na całym świecie.

źródło / fot. Infomare

Zobacz podobne

Gróbarczyk: zdolności polskich portów są wystarczające, by rozładować ukraińskie zboże

BS

Kapitan żeglugi wielkiej Jan Prüffer odszedł na wieczną wachtę

KD

Kowalczyk: Komisja Europejska zatwierdziła program operacyjny „Rybactwo i Morze”

JK

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie