Polski Portal Morski
Aktualności

Kaczor Donald na morzu, czyli Disney kupił Global Dream od upadłej stoczni MV Werften

Niedawno media pisały, że amerykański koncern Disneya jest zainteresowany zakupem budowanego w zbankrutowanej stoczni należącej do grupy MV Werften wycieczkowca „Global Dream”. Teraz zakup stał się faktem.

Likwidator stoczni poszukując kupca na niedokończony statek wycieczkowy preferował firmę, która dokończy budowę w Niemczech i zapewni zatrudnienie pracownikom zamkniętej stoczni w Wismarze. Disney stał się faworytem w październiku, kiedy grupa kierowana przez szwedzką Stenę odpadła.

W ramach warunków przejęcia Disney zgodził się ukończyć statek w stoczni Wismar, a Meyer Werft będzie nadzorować projekt. Wcześniej zakładano, że statek dokończy znana z budowy luksusowych wycieczkowców niemiecka stocznia Meyer Werft.
Już dziś wiadomo, że nazwa statku „Global Dream” zostanie zmieniona. Disney planuje przeprojektować statek o pojemności 208 000 ton brutto. Kadłub zostanie przemalowany na charakterystyczne czarno-złote barwy i zostanie dodatkowo ozdobiony logo Myszki Miki.

Liczba pasażerów zostanie zredukowana z planowanych 9000 do około 6000. Załoga będzie liczyła około 2300 osób. Jedna z bardziej innowacyjnych zmian ma dotyczyć napędu. Statek ma być napędzany metanolem.
Cena zakupu jednostki nie jest znana, w Niemczech spekuluje się, że Disney zapłacił za „Global Dream” około 1 miliarda euro.
Disney Cruise Line chciałby wprowadzić nowy statek wycieczkowy do eksploatacji w 2025 roku.
Disney Cruise Line, która posiada obecnie pięć jednostek: Disney Magic , Disney Wonder , Disney Dream , Disney Fantasy i Disney Wish.
The Walt Disney Company to największa na świecie korporacja mediowa założona w roku 1923 przez braci Walta i Roya Disneyów.
Disney jest właścicielem i operatorem sieci transmisji telewizyjnej ABC, sieci telewizji kablowych, takich jak Disney Channel, ESPN i ABC Family. Firma jest również właścicielem i posiadaczem licencji ma 14 parków rozrywki na całym świecie.

źródło / fot. Infomare

Zobacz podobne

Znamy nazwy nowych promów dla PŻM

BS

 Wiceszef MI: w przyszłym roku więcej pieniędzy na uczelnie morskie

BS

Morska energetyka wiatrowa staje się jednym z kluczowych filarów transformacji energetycznej

PL

1 komentarz

Poszkodowany 24 lipca 2024 at 17:36

Wydaję mi się że aktualny inwestor powinien przyjrzeć się swoim wykonawcom. Zdarza się że podwykonawcy nie otrzymują zapłaty za wykonane remonty.

Odpowiedz

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie