„Icon of the Seas” – największy na świecie i najbardziej przyjazny dla środowiska statek wycieczkowy budowany dla Royal Caribbean International został zwodowany w stoczni Meyer Turku.
Teraz statek trafił do doku wyposażeniowego, gdzie jego w pełni zmontowany kadłub zmieni się w piękny, nowoczesny wycieczkowiec.
Wyposażenie statku to niełatwe zadanie, którego efektem końcowym jest stworzenie bezpiecznych, komfortowych i przyjaznych przestrzeni do podróży i wypoczynku.
„Icon of the Seas” to pierwszy statek Royal Caribbean International napędzany skroplonym gazem ziemnym i wykorzystujący technologię ogniw paliwowych. Wraz z innymi rozwiązaniami, takimi jak: przyłącza zasilania z lądu i systemy odzyskiwania ciepła odpadowego, statek staje się pionierem w zakresie zrównoważonego rozwoju żeglugi.
– „Icon of the Seas” to najnowocześniejszy statek, który rzuca wyzwanie naszej stoczni i podnosi cały fiński przemysł stoczniowy na nowy poziom. Jesteśmy dumni, że realizujemy projekt i budowę tej jednostki we współpracy z naszymi firmami partnerskimi. To także znaczący krok w kierunku zrównoważonego rozwoju przemysłu stoczniowego – powiedział Tim Meyer, dyrektor generalny Meyer Turku.
„Icon of the Seas” zostanie przekazany armatorowi pod koniec 2023 roku i wyruszy w swój pierwszy rejs w styczniu 2024 roku. Statek będzie pływał z Miami po wschodnich i zachodnich Karaibach.
Stocznia Meyer Turku specjalizuje się w budowie statków wycieczkowych, promów samochodowych i jednostek specjalnych. Jej udział w światowym rynku budowy statków wycieczkowych wynosi około 15%, a portfel zamówień jest wypełniony aż do 2026 roku.
Głównymi klientami stoczni są: Royal Caribbean International, Carnival Cruise Lines, TUI Cruises i fińska straż graniczna.
Wraz z niemieckimi stoczniami Meyer Werft w Papenburgu i Neptun Werft w Rostocku, Meyer Turku tworzy Meyer Group, jednego z wiodących na świecie producentów statków wycieczkowych
źródło Infomare / fot. Meyer Turku