Nowego dzierżawcę Terminalu Zbożowego w Gdyni nie poznamy w tym roku. Na wniosek kilku oferentów dokonano przesunięcia terminu składania wniosków o dopuszczenie do postępowania. Obecnie na tym terenie pracuje tzw. dzierżawca tymczasowy po tym, jak w kwietniu tego roku dotychczasowy operator zerwał umowę z gdyńskim portem.
W październiku tego roku ogłoszono przetarg na dzierżawę Terminalu Zbożowego w Porcie Gdynia. Przetarg dotyczy zabudowanej nieruchomości gruntowej położonej przy nabrzeżu Indyjskim i nabrzeżu Norweskim oraz przy ulicy Indyjskiej i al. Solidarności. Okres dzierżawy ma wynosić 30 lat. Wstępnie oferty można było składać do 1 grudnia 2022 r, ale termin przesunięto.
Na wniosek kilku oferentów dokonano przesunięcia terminu składania wniosków o dopuszczenie do postępowania wraz z ofertą wstępną na 31 stycznia 2023 r. Zaznaczam jednak, że postępowanie jest dwuetapowe i nie należy po tym terminie spodziewać się rozstrzygnięcia. Po złożeniu wniosków i ofert wstępnych oferenci spełniający opisane w specyfikacji postępowania kryteria zostaną zaproszeni do złożenia ofert ostatecznych – poinformował nas Aleksander Wicka, kierownik Działu Marketingu w Porcie Gdynia.
Zgodnie z ogłoszeniem terminal ma prowadzić działalność eksploatacyjną, przeładunkowo-składową w obrocie portowo-morskim ładunków suchych i płynnych pochodzenia roślinnego, z wyłączeniem przeładunku i składowania: ładunków masowych luzem, złomu i innych rodzajów odpadów oraz prowadzenia działalności stoczniowej (budowa, przebudowa, remonty, likwidacja statków i innych obiektów pływających lub ich segmentów/części).
Przypomnijmy, że w kwietniu tego roku poinformowano, że dotychczasowy dzierżawca Bałtyckiego Terminalu Zbożowego (od 2005 r. Konsorcjum Wielkopolskich Zakładów Tłuszczowych ADM i Cefetra B.V. z Rotterdamu) rozwiązał umowę z Portem Gdynia z powodu remontu nabrzeża Indyjskiego. Według władz tej spółki remont utrudni terminalowi pracę. Firma miała działać do 2025 r., została zlikwidowana 1 czerwca 2022 r. Pracę straciło 70 osób.
źródło http://www.trojmiasto.pl / fot. Tadeusz Urbaniak Port Gdynia