Polski Portal Morski
Aktualności

Terminal Zbożowy. Nowy operator dopiero w przyszłym roku

Nowego dzierżawcę Terminalu Zbożowego w Gdyni nie poznamy w tym roku. Na wniosek kilku oferentów dokonano przesunięcia terminu składania wniosków o dopuszczenie do postępowania. Obecnie na tym terenie pracuje tzw. dzierżawca tymczasowy po tym, jak w kwietniu tego roku dotychczasowy operator zerwał umowę z gdyńskim portem.

W październiku tego roku ogłoszono przetarg na dzierżawę Terminalu Zbożowego w Porcie Gdynia. Przetarg dotyczy zabudowanej nieruchomości gruntowej położonej przy nabrzeżu Indyjskim i nabrzeżu Norweskim oraz przy ulicy Indyjskiej i al. Solidarności. Okres dzierżawy ma wynosić 30 lat. Wstępnie oferty można było składać do 1 grudnia 2022 r, ale termin przesunięto.

 Na wniosek kilku oferentów dokonano przesunięcia terminu składania wniosków o dopuszczenie do postępowania wraz z ofertą wstępną na 31 stycznia 2023 r. Zaznaczam jednak, że postępowanie jest dwuetapowe i nie należy po tym terminie spodziewać się rozstrzygnięcia. Po złożeniu wniosków i ofert wstępnych oferenci spełniający opisane w specyfikacji postępowania kryteria zostaną zaproszeni do złożenia ofert ostatecznych – poinformował nas Aleksander Wicka, kierownik Działu Marketingu w Porcie Gdynia.
Zgodnie z ogłoszeniem terminal ma prowadzić działalność eksploatacyjną, przeładunkowo-składową w obrocie portowo-morskim ładunków suchych i płynnych pochodzenia roślinnego, z wyłączeniem przeładunku i składowania: ładunków masowych luzem, złomu i innych rodzajów odpadów oraz prowadzenia działalności stoczniowej (budowa, przebudowa, remonty, likwidacja statków i innych obiektów pływających lub ich segmentów/części).

Przypomnijmy, że w kwietniu tego roku poinformowano, że dotychczasowy dzierżawca Bałtyckiego Terminalu Zbożowego (od 2005 r. Konsorcjum Wielkopolskich Zakładów Tłuszczowych ADM i Cefetra B.V. z Rotterdamu) rozwiązał umowę z Portem Gdynia z powodu remontu nabrzeża Indyjskiego. Według władz tej spółki remont utrudni terminalowi pracę. Firma miała działać do 2025 r., została zlikwidowana 1 czerwca 2022 r. Pracę straciło 70 osób.

źródło http://www.trojmiasto.pl / fot. Tadeusz Urbaniak Port Gdynia

Zobacz podobne

Grudzień ’70. Robotnicy kontra władze PRL

PL

Zobacz największy szkielet wieloryba w Polsce

PL

Gaz-System: rusza kolejny etap prac ws. budowy Nordycko-Bałtyckiego Korytarza Wodorowego

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie