Polski Portal Morski
Aktualności Polska Morska TV Porty

Zobaczcie jak wyglądają prace pogłębieniowe w Porcie Gdynia

 W Porcie Gdynia trwa realizacja projektu „Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia. Etap II – Pogłębienie toru podejściowego”.

Etap II zakłada przebudowę Nabrzeża Indyjskiego – Przebudowa Nabrzeża Indyjskiego na odcinku do 550 m od Nabrzeża Norweskiego z maksymalnym wyjściem na wodę do 7,5 m i do głębokości technicznej -15,5 m, w celu dostosowania nabrzeża dla obsługi statków o większych parametrach.

Firma PORR S.A. jest wykonawcą w zakresie przebudowy i modernizacji głowic falochronów przy wejściu głównym do Portu Gdynia.

Portu Gdynia będzie szerszy o 130 m i o 3 m głębszy. Pogłębione zostaną też akweny wewnętrzne. Dzięki temu do Gdyni będą wpływać statki o długości 400 m. Wartość projektu to prawie 127 mln zł, w tym większość, bo aż 108 mln zł, pochodzi ze środków Unii Europejskiej.

Realizacja projektu jest odpowiedzią na dynamiczny rozwój rynku przewozów morskich. Kilkanaście ostatnich lat to okres swoistego  wyścigu, czasem nieuzasadnionego, we wzroście wielkości statków kontenerowych. Coraz liczniej zawijają na Morze Bałtyckie największe kontenerowce świata o długości około 400 m, szerokości 59 m oraz maksymalnym zanurzeniu 16 m. Stąd konieczność  realizacji projektów rozwojowych , wychodzących naprzeciw temu potencjałowi,  wprowadzających nową jakość do portu poprzez osiągnięcie możliwości obsługi statków typowo oceanicznych, nawet do 20 tys. TEU i zanurzeniu do -16 m.

źrodło Port Gdynia, media/ fot./ mat. filmowy PORR S.A.

Zobacz podobne

Narodowe Święto Niepodległości pod żaglami „Mazurka”

BS

Rok na placu budowy Polimery Police

AB

Adamczyk: część statków z Gdańska będzie mogło w przyszłości wpływać do Elbląga

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie