Polski Portal Morski
Aktualności Polska Morska TV Ważne

Sprawdzamy postęp prac na koniec roku 2022 na budowie tunelu w Świnoujściu

W tym roku zakończyły się prace typowo budowlane . Pierwsze miesiące nowego roku to czas m.in. na niezbędne odbiory. Pierwsi kierowcy pojadą tunelem na koniec maja 2023 roku. Łączna długość przyprawy to ok. 3200 metrów, a sam tunel wydrążony metodą TBM to ok. 1483,80 metrów. Najgłębsze miejsce tunelu pod dnem Świny to 38 m.

Aktualnie w tunelu wydrążonym maszyną TBM uszczelniane są konstrukcje wyjść ewakuacyjnych EE1 oraz EE2. Na drugim z wyjść trwają też roboty wykończeniowe. Kontynuowany jest montaż infrastruktury, uszczelnianie prefabrykatów konstrukcji wewnętrznych tunelu oraz uszczelnianie i czyszczenie obudowy tunelu.

Na wyspie Wolin w komorze odbiorczej trwają prace wykończeniowe konstrukcji wewnętrznych, a na rampie i w tunelu wykonanym metodą stropową, w segmentach R1 do R17, montaż konstrukcji pod elewację.

Na Wyspie Uznam, w komorze startowej, uszczelniane są ściany szczelinowe, murowana jest galeria ewakuacyjna na stropie pośrednim, montowane są wentylatory wyciągowe, zbrojony i szalowany jest strop wyrzutni wentylacyjnej. Trwają także roboty wykończeniowe konstrukcji pomieszczeń technicznych i ewakuacyjnych, a także betonowanie kap chodnikowych. W części tunelu wykonanym metodą stropową w segmentach S1 do S11 montowana jest obudowa ścian szczelinowych. Na obu wyspach toczą się też roboty drogowe.

źródło/ fot. / mat. filmowy Urząd Miasta Świnoujście

Zobacz podobne

Terminal Zbożowy. Nowy operator dopiero w przyszłym roku

BS

Odra najlepiej badaną rzeką Europy

BS

GAZ-SYSTEM uruchamia konsultacje dot. projektu zdolności przyrostowej pomiędzy systemami przesyłowymi Polski i Ukrainy

KM

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie