Polski Portal Morski
Aktualności

KE dała Orlenowi więcej czasu na finalizację transakcji z Unimotem

Do 20 grudnia 2022 r. do Unimotu miało trafić 100 proc. akcji Lotos Terminale w ramach realizacji środków zaradczych wyznaczonych przez KE. Zostało uzgodnione przesuniecie terminu z Komisją Europejską – poinformował PAP dyrektor wykonawczy ds. inwestycji kapitałowych PKN Orlen Robert Śleszyński.

Unimot poinformował w piątek w komunikacie giełdowym, że „nie jest w stanie w sposób jednoznaczny określić wielkości wpływu na EBIDTA skorygowaną planowanego nabycia 100 proc. akcji Lotos Terminale S.A. z powodu m.in. braku możliwości precyzyjnego określenia terminu zamknięcia tej transakcji w 2023 r., a tym samym momentu rozpoczęcia konsolidacji tych aktywów w ramach grupy”.

Dodano, że „Emitent i jego spółka zależna – UNIMOT Investments sp. z o.o. współpracują ze sprzedającym w celu możliwe szybkiej realizacji transakcji związanej z przejęciem akcji Lotos Terminale.

Do 20 grudnia 20222 r. PKN Orlen miał zrealizować wszystkie środki zaradcze, które wyznaczyła mu Komisja Europejska (KE) w związku z fuzją z Grupą Lotos. Wymogiem KE jest m.in. sprzedaż firmie Unimot obszaru logistyki paliw i asfaltu w ramach spółki Lotos Terminale.

„Ze względu na stopień skomplikowania tej transakcji z Komisją Europejską zostało uzgodnione przesuniecie terminu ” – powiedział PAP dyrektor wykonawczy ds. inwestycji kapitałowych PKN Orlen Robert Śleszyński. Na pytanie, czy istnieją problemy związane z finalizacją tej transakcji Śleszyński odparł, że chodzi raczej „o wyzwania operacyjne związane z ułożeniem struktury współpracy”.

„W ramach sprzedaży tych terminali mamy określony plan zarządzania pojemnościami w grupie jako całości i to są tylko kwestie operacyjne. Tu nie ma żadnego problemu” – podkreślił.

Grupa Unimot stała się trzecim graczem na rynku magazynowania paliw. 1 sierpnia br. zarząd Unimot poinformował, że podpisał umowę przeniesienia części przedsiębiorstwa związanej z segmentem obrotu paliwami ze spółki Unimot do spółki zależnej – Unimot Paliwa. Wyjaśniono, że jest to przygotowanie grupy do roli niezależnego operatora logistycznego, którym stanie się Unimot w wyniku sfinalizowania transakcji przejęcia spółki Lotos Terminale.

źródło PAP/ fot. Lotos

Zobacz podobne

Nawet 10 tysięcy złotych w branży morskiej. Doradzamy, jakie kierunki wybrać

BS

Dostawy gazu ziemnego z USA zdominowały Terminal LNG w Świnoujściu

AB

Roboty i drony rewolucjonizują sektor logistyki. Mamy komentarz eksperta

KM

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie