Polski Portal Morski
Aktualności Porty

Rekordowy rok Portu Gdynia

Port Gdynia siódmy rok z rzędu notował bardzo dobre wyniki przeładunków. W minionym roku wzrosły one o prawie 6 proc., przekroczyliśmy 28 mln przeładowanych ton – mówił na antenie Radia Gdańsk Jacek Sadaj, prezes zarządu Portu Gdynia.

– Ten rok był wyjątkowo udany dla Portu Gdynia. To rok jubileuszowy, port obchodził 100. urodziny. To też rok, kiedy port siódmy rok z rzędu notował bardzo dobre wyniki przeładunków. W minionym roku wzrosły one o prawie 6 proc. To spektakularnie dobry wynik. Przekroczyliśmy 28 mln przeładowanych ton, ale poczekajmy z oficjalnymi wynikami do konferencji – zasugerował.

Sadaj wskazał, jakie inwestycje zostały zrealizowane w ostatnich dwunastu miesiącach. – Wydaje się, że krajobraz portu zmieniło uruchomienie terminala promowego. To nowa budowla kubaturowa, nowoczesny terminal. Mogą teraz zawijać duże jednostki promowe. Oddawaliśmy również Nabrzeże Pilotowe. To wyjątkowo atrakcyjne miejsce dla gdynian, którzy mają okazję wybierać się tam na spacer. Z okazji 100-lecia portu na końcu nabrzeża postawiliśmy ławeczkę, na której zasiedli (Tadeusz) Wenda i (Eugeniusz) Kwiatkowski, wielcy budowniczowie Portu Gdynia – opowiadał.

– Oddane zostało Nabrzeże Norweskie, zaczęły funkcjonować place manewrowo-składowe w zachodniej części portu. To bardzo ważne dla zwiększania przeładunków, które są realizowane przez naszych operatorów. To tylko część największych, spektakularnych inwestycji, realizujemy kolejne plany rozwojowe. Czekamy na rozstrzygnięcie postępowań na modernizację Nabrzeża Helskiego – podkreślał Sadaj.

Prezes poinformował również o kolejnych inwestycjach. – Planujemy, żeby port zewnętrzny był zrealizowany w roku 2028. Determinuje to również powstanie Drogi Czerwonej. Jako Port Gdynia właściwie w 100 proc. eksploatujemy tereny, które są otoczone tkanką miejską i uniemożliwiają nam dalszy rozwój w tym obszarze. Jedyną odpowiedzią na to, w jaki sposób możemy w Gdyni przeładować więcej ładunków, jest powstanie nowego terenu w głąb zatoki, czyli portu zewnętrznego – wyjaśnił Sadaj.

źródło TVP Info /fot. Port Gdynia

Zobacz podobne

Żegluga wraca na Regalicę

KM

SS Kopernik jeden z pierwszych polskich promów morskich

BS

Zespół Szkół Morskich w Kołobrzegu z nowym symulatorem

KM

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie