Dnia 22.01.2023 stocznię CRIST opuścił kolejny prom hybrydowy o numerze projektu P 317 realizowany dla fińskiego operatora promowego Finferries. . Projektem został zrealizowany przez biuro projektowe StoGda Ship Design & Engineering Sp z.o.o. oraz LMG ( Nordic Fastening Group).
Jednostka będzie operowała na trasie Nauvo-Korpoo w Finlandii . L-317 będzie zasilana przy użyciu akumulatorów ładowanych z lądu, których ładowanie trwa tylko kilka minut. Statek mierzy 70 metrów długości i będzie mógł zmieścić do 52 aut osobowych lub kombinację naczep, pojazdów ciężarowych, autokarów i samochodów, a także do 200 osób. Prom jest dwustronny, co umożliwia szybszy załadunek i rozładunek.
Prom przeznaczony jest do obsługi tylko przez 1 osobę. Jednak na tej konkretnej trasie na pokładzie będzie 2 członków załogi.
To trzecia hybrydowa jednostka, jaką FinFerries zamówił w gdyńskiej stoczni CRIST. Pierwszą z nich była słynna 96-metrowa Elektra, która nosi jednocześnie miano pierwszego hybrydowego promu w Unii Europejskiej i drugiego na świecie.
źródło/ fot. Crist