W piątek 03 lutego do Portu Kołobrzeg zawinęła 98-metrowa jednostka, która przetransportowała 3140 ton kruszywa z portu w Norwegii. Statek LEIRO zbudowany w 1981 roku, ma długość 98 m i szerokości 13,7 m aktualnie pływa pod banderą Barbados.
Do kołobrzeskiego portu mogą wpłynąć jednostki nie dłuższe niż 100 -metrowe, dlatego kapitan 98 metrowego statku musiał być czujny zawijając do tego portu.
W 2021 r. rozpoczęto prace nad przebudową kanału portowego, żeby umożliwić zawinięcie do portu jednostkom o długości 130 metrów i szerokości między 19 a 20 metrów, jednak realizacja tego zadania jest trudna, ponieważ tereny do przebudowy należą do kilku podmiotów, w tym do Marynarki Wojennej.
Pod koniec grudnia 2022roku w kołobrzeskim porcie odbyło się spotkanie z przedstawicielami Marynarki Wojennej. Tematem spotkania była planowana modernizacja kanału portowego, która jest niezbędna do rozwoju funkcji pasażerskiej i handlowej kołobrzeskiego portu, ale jak się okazuje, takie działania leżą również w interesie obronności państwa.
Port Kołobrzeg ma ogromny potencjał, który jeżeli zostanie dobrze wykorzystany przyniesie wiele korzyści. Zdecydowanie największą i najważniejszą inwestycją prorozwojową, jest dokończenie przebudowy wejścia do portu. Na chwilę obecną, maksymalna jednostka, która może zawinąć do portu, to 100 metrów i 15 metrów szerokości
Port Handlowy stanowi istotny element systemu transportowego na szlakach transportowych prowadzących od Skandynawii po środkową Europę a uwarunkowania geograficzne oraz posiadany potencjał infrastrukturalny, tworzą platformę dla rozwoju wielu gałęzi gospodarki.
W ubiegłym roku w Porcie Handlowym przeładowano 170 tysiąca ton towarów i jest to wynik wpisujący się w tendencję rozwojową Portu Kołobrzeg.
źródło Port Kołobrzeg/ fot. Vesselfinder