Polski Portal Morski
Aktualności Polska Morska TV Porty Ważne

Dwa olbrzymy w Baltic Hub

Dziś do Baltic Hub zawinęły dwa największe statki oceaniczne, które zrewolucjonizują branżę transportową na Bałtyku. Olbrzymy to nie tylko 2 oceaniki, ale także 2 alianse żeglugowe naraz – 2M i Ocean Alliance! A oprócz kolosów, przy nabrzeżu również statek feederowy.

Maersk i MSC to dwaj najwięksi armatorzy na świecie. Również ich związek operacyjny 2M jest najbardziej rozpoznawalnym sojuszem wśród firm spedycyjnych. Z kolei O/A Ocean Alliance skupia w sobie odpowiednio trzeciego największego armatora na świecie, czwartego, szóstego i siódmego Cosco, CMA/CGM, Evergreen i OOCL.

Te nowoczesne i imponujące jednostki pływające to nie tylko dowód na rozwijającą się technologię, ale także na rosnące potrzeby i oczekiwania rynku. Pierwszy z tych statków, OOCL United Kingdom o długości 400 metrów i pojemności ponad 21 tysięcy TEU, jest jednym z największych statków tego typu na świecie.

Jednostka jest obsługiwana przy nabrzeżu T2 kolos przypłynął z Wielkiej Brytanii. OOCL UNITED KONGDOM pływa pod flagą chińską, jego portem macierzystym jest Hong Kong. 

Jego budowa i wyposażenie umożliwiają mu przewóz ogromnych ilości towarów, co pozwala na zwiększenie efektywności i redukcję kosztów transportu. Statek ten jest również wyposażony w nowoczesne systemy bezpieczeństwa i ochrony środowiska, co gwarantuje bezpieczne i ekologiczne przemieszczanie się po morzu.

Z kolei przy T1 obsługiwany jest obecnie MSC Jade, który może zabrać na swój pokład ponad 19tyś TEU, kontenerowiec aktualnie pływa pod banderą Liberii. Zbudowany został w 2016, ma długości ponad 399 metrów i jest równie imponujący i zaawansowany technologicznie. Jego unikalne cechy, takie jak nowoczesne systemy nawigacyjne i komunikacyjne, pozwalają na szybką i bezpieczną żeglugę, a także na prowadzenie skomplikowanych misji i operacji morskich. Statek ten jest również przystosowany do transportu różnorodnych towarów, co pozwala na jego szerokie wykorzystanie w branży transportowej.

Wraz z pięcioma siostrzanymi statkami  OOCL HONG KONG, OOCL GERMANY, OOCL JAPAN, OOCL SCANDINAVIA i OOCL INDONESIA jest to największy kontenerowiec klasy G . Warto jednak wiedzieć, że tylko oczko niżej znaleźć można OOCL POLAND, jeden z 10 statków klasy M (12.208 TEU)!

Przyjazd tych dwóch największych statków oceanicznych o długości prawie 400 m i 60 szerokości, do portu BALTIC HUB jest bardzo ważnym wydarzeniem dla branży transportowej na Bałtyku. Te jednostki pływające są nie tylko dowodem na rosnącą potrzebę i oczekiwania rynku, ale także na rosnące ambicje i zaangażowanie portu BALTIC HUB w rozwój.

źródło/ fot. / mat. filmowy Baltic Hub

Zobacz podobne

BGK: potrzeba 600 mld EUR na infrastrukturę w regionie Trójmorza

AB

Polska kandydatura do Rady IMO

BS

Port Gdańsk. Kolejne nowe miejsca postojowe dla samochodów ciężarowych

AB

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie