Dziś do Baltic Hub zawinęły dwa największe statki oceaniczne, które zrewolucjonizują branżę transportową na Bałtyku. Olbrzymy to nie tylko 2 oceaniki, ale także 2 alianse żeglugowe naraz – 2M i Ocean Alliance! A oprócz kolosów, przy nabrzeżu również statek feederowy.
Maersk i MSC to dwaj najwięksi armatorzy na świecie. Również ich związek operacyjny 2M jest najbardziej rozpoznawalnym sojuszem wśród firm spedycyjnych. Z kolei O/A Ocean Alliance skupia w sobie odpowiednio trzeciego największego armatora na świecie, czwartego, szóstego i siódmego Cosco, CMA/CGM, Evergreen i OOCL.
Te nowoczesne i imponujące jednostki pływające to nie tylko dowód na rozwijającą się technologię, ale także na rosnące potrzeby i oczekiwania rynku. Pierwszy z tych statków, OOCL United Kingdom o długości 400 metrów i pojemności ponad 21 tysięcy TEU, jest jednym z największych statków tego typu na świecie.
Jednostka jest obsługiwana przy nabrzeżu T2 kolos przypłynął z Wielkiej Brytanii. OOCL UNITED KONGDOM pływa pod flagą chińską, jego portem macierzystym jest Hong Kong.
Jego budowa i wyposażenie umożliwiają mu przewóz ogromnych ilości towarów, co pozwala na zwiększenie efektywności i redukcję kosztów transportu. Statek ten jest również wyposażony w nowoczesne systemy bezpieczeństwa i ochrony środowiska, co gwarantuje bezpieczne i ekologiczne przemieszczanie się po morzu.
Z kolei przy T1 obsługiwany jest obecnie MSC Jade, który może zabrać na swój pokład ponad 19tyś TEU, kontenerowiec aktualnie pływa pod banderą Liberii. Zbudowany został w 2016, ma długości ponad 399 metrów i jest równie imponujący i zaawansowany technologicznie. Jego unikalne cechy, takie jak nowoczesne systemy nawigacyjne i komunikacyjne, pozwalają na szybką i bezpieczną żeglugę, a także na prowadzenie skomplikowanych misji i operacji morskich. Statek ten jest również przystosowany do transportu różnorodnych towarów, co pozwala na jego szerokie wykorzystanie w branży transportowej.
Wraz z pięcioma siostrzanymi statkami OOCL HONG KONG, OOCL GERMANY, OOCL JAPAN, OOCL SCANDINAVIA i OOCL INDONESIA jest to największy kontenerowiec klasy G . Warto jednak wiedzieć, że tylko oczko niżej znaleźć można OOCL POLAND, jeden z 10 statków klasy M (12.208 TEU)!
Przyjazd tych dwóch największych statków oceanicznych o długości prawie 400 m i 60 szerokości, do portu BALTIC HUB jest bardzo ważnym wydarzeniem dla branży transportowej na Bałtyku. Te jednostki pływające są nie tylko dowodem na rosnącą potrzebę i oczekiwania rynku, ale także na rosnące ambicje i zaangażowanie portu BALTIC HUB w rozwój.
źródło/ fot. / mat. filmowy Baltic Hub