Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A., należy do grona najbardziej znanych stoczni remontowych w kraju i za granicą. Aktualnie mimo inwestycji pogłębiania głębi dokowej, w stoczni trwa spory ruch.
Należący do PŻM masowiec „Irma” przechodzi właśnie remont. To jeden z masowców zbudowanych dla PŻM w Japonii. Statki noszą imiona na literę „i” oprócz „Irmy” są jeszcze: „Isolda”, „Isadora”, „Isa”, „Iryda”.
Z kolei z Gdańska do Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” w Szczecinie przypłynął prom „Wawel”. Zacumował przy nabrzeżu Kaszubskim. Należąca do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej jednostka przejdzie planowy remont.
Początki działalności stoczni sięgają początku lat pięćdziesiątych poprzedniego wieku. Stocznia posiada zakład produkcyjny zlokalizowany w Szczecinie umożliwiający kompleksowe remonty i przebudowy dużych statków handlowych, promów pasażerskich oraz specjalistycznych jednostek wielozadaniowych. Centralne położenie stoczni w Europie, bliska odległość od głównych tras komunikacyjnych transportu lądowego i od ważnych linii żeglugowych oraz dobra infrastruktura sprawia, że zakład jest dobrym partnerem do prowadzenia remontów jednostek. Dodatkowo lokalizacja zakładu w pobliżu granicy z Niemcami zapewnia łatwy transport urządzeń i części zamiennych od dostawców z Europy Zachodniej oraz szybki dojazd specjalistycznych serwisów.
źródło:https://www.infomare.pl/ruch-w-stoczni-remontowej-gryfia/