Polski Portal Morski
Aktualności

Grupa Unimot zrealizowała dostawę oleju napędowego z USA

Grupa Unimot dywersyfikuje kierunki dostaw paliw i właśnie sprowadziła do Polski olej napędowy ze Stanów Zjednoczonych. Tankowiec ELDIA o pojemności 38 tys. ton przypłynął bezpośrednio z rafinerii Garyville w Luizjanie i we wtorek, 14 lutego, zakończył się jego rozładunek w porcie w Gdyni, skąd za pośrednictwem hubu paliwowego w Dębogórzu olej napędowy trafi do klientów Grupy Unimot.

Tak jak zapowiadaliśmy, intensywnie wykorzystujemy nasze szerokie kontakty handlowe, w tym potencjał naszego biura tradingowego w Genewie, żeby zapewnić dostawy oleju napędowego do Polski po wprowadzeniu sankcji na rosyjskie produkty ropopochodne. Dostawa ze Stanów Zjednoczonych została zrealizowana bez konieczności wykorzystania naszego terminala przeładunkowego w Danii, ponieważ towar przypłynął bezpośrednio do Polski największym tankowcem, jaki może zostać obsłużony przez port w Gdyni, czyli statkiem o pojemności 38 tys. ton. Terminal w Danii pozwala nam na obsłużenie największych tankowców o pojemności 100 tys. ton i prowadzimy rozmowy dotyczące takich dostaw z kontrahentami na całym świecie – mówi Robert Brzozowski, wiceprezes zarządu ds. handlowych, Unimot.

Grupa Unimot przygotowywała się do uniezależnienia od dostaw paliw z Rosji od momentu wybuchu wojny w Ukrainie. W związku z tym na początku kwietnia 2022 r. spółka wynajęła terminal w duńskim Gulfhavn, który umożliwia przeładunek oleju napędowego z największych tankowców przypływających do Europy z innych kierunków niż Rosja oraz dalszy transport paliwa do Polski, a także – w razie potrzeby – do wszystkich innych portów w basenie Morza Bałtyckiego. Dzięki niemu do tej pory zrealizowane zostały trzy dostawy oleju napędowego – dwie z Arabii Saudyjskiej i jedna z Indii. Umowa dotycząca wynajęcia terminala została zawarta na rok z możliwością jej przedłużenia, z czego Grupa Unimot już skorzystała i przedłużyła ją o kolejny rok.

W latach 2021-2022 Unimot sprowadzał produkt również z rafinerii europejskich, w tym ze Szwecji, Finlandii, Niemiec i Holandii, bezpośrednio do portu w Gdyni. Są to kierunki, z których Grupa zamierza korzystać również teraz, po wprowadzeniu sankcji na produkty ropopochodne z Rosji.

Grupa Unimot intensyfikuje także inwestycje w logistykę kolejową, by możliwie szybko i efektywnie kosztowo transportować produkt drogą lądową. W I kwartale tego roku do Grupy dotrą ostatnie partie zakupionych cystern kolejowych, a finalizacja zainicjowanej pod koniec 2022 r. transakcji zakupu logistycznej spółki Olavion, która dysponuje lokomotywami, odpowiednimi licencjami i posiada wysoko wykwalifikowany personel, pozwoli Grupie Unimot uzupełnić ten łańcuch wartości i wykorzystać efekt synergii.

Źródło: UNIMOT Fot.: PAP

Zobacz podobne

Inspektorzy ochrony środowiska będą karać za cumowanie przy mazurskich wyspach

BS

Do końca sezonu grzewczego import węgla osiągnie 17 mln ton

KM

Nie żyje Piotr Soyka. Twórca i prezes Remontowa Holding

Autor

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie