Polski Portal Morski
Aktualności Polska Morska TV Ważne

Ostatnie „przejście tunelem” przed ułożeniem asfaltu

Budowa tunelu pod Świną jest na ukończeniu, zostało bardzo niewiele prac. Zaawansowanie prac wynosi ponad 90 proc. W maju tunelem mają już pojechać kierowcy. Na budowie oczywiście praca wre! Trwają roboty wykończeniowe i instalacyjne.

W tunelu zostanie uruchomiony szereg instalacji, między innymi instalacja wyciągowa, hydrantowa czy sieć światłowodowa. Planowane jest także uruchomienie systemu SCADA, którym będzie można sterować z Biura Centrum Obsługi. Dzięki niemu wszystkie systemy będą skoordynowane i będzie można na bieżąco podglądać stan każdego urządzenia funkcjonującego w tunelu.

Na placu budowy trwają prace wykończeniowe

W budynku Biura Centrum Obsługi trwają prace wykończeniowe, a już niedługo zostanie uruchomiona instalacja oraz urządzenia potrzebne do jego obsługi. Prace kontynuowane są także w budynku Stacji Trafo TK1, gdzie oprócz montażu elementów wentylacji zostaną zamontowane instalacje oświetlenia i uziemiająca. Nawierzchnia dla pieszych przy parkingu Biura Centrum Obsługi będzie dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami. Wzdłuż trasy dojazdowej DD1 powstanie ogrodzenie. Pojawią się również znaki zmiennej treści.

Na wyspie Wolin tereny zielone, skarpy oraz pobocza zostaną wyprofilowane, a na ścieżce rowerowej pojawi się nawierzchnia bitumiczna. W budynku Stacji Trafo TK2 powstaje elewacja i pokrycie dachowe. Zaplanowano też uruchomienie rozdzielnic, transformatorów, podpięcie i uruchomienie oświetlenia.

W części rampowej powstaje elewacja

Jeszcze w tym miesiącu w komorze startowej oraz w komorze odbiorczej nastąpi rektyfikacja, a więc obróbka wszystkich elementów podkonstrukcji obudowy panelowej ścian. Na oczepach zamontowano balustrady, prowadzone są roboty wykończeniowe. W tunelu wykonywana jest też kosmetyka powierzchni betonowych i ich doszczelnienie.

To będzie najdłuższy podwodny tunel w Polsce. – A najniżej położone miejsce w tunelu znajduje się 39 metrów pod lustrem wody. Cały tunel ma 1780 długości, a przejazd nim zajmie 2 minuty. 

Zapraszamy do obejrzenia najprawdopodobniej ostatniego „przejścia tunelem” przed ułożeniem masy bitumicznej.

źródło / fot. / mat. filmowy Urząd Miasta Świnoujście

Zobacz podobne

Korea Płd.: Wspólne ćwiczenia z udziałem amerykańskiego lotniskowca

KM

Podwójne uderzenie RBS 15 Mk3

KM

Morski urodzaj w branży okrętowej

JJ

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie