Polski Portal Morski
Aktualności Ważne

Postępy budowy promu dla Polferries

Prace nad budową promu we włoskiej stoczni dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej S.A., operatora marki Polferries, postępują zgodnie z harmonogramem. Wodowanie kadłuba odbędzie się wczesną wiosną bieżącego roku, a planowane przekazanie do eksploatacji ma nastąpić w drugiej połowie 2024 roku.

Obecnie trwa przygotowanie do montażu części kominowej jednostki, montażu ramp oraz urządzeń cumowniczych. Rozpoczęto prace malarskie kadłuba promu. Wewnątrz statku prowadzone są prace wykończeniowe na pokładach pasażerskich i załogowych, między innymi montowane są systemy wentylacyjne, łazienki oraz instalowane jest okablowanie jednostki. W maszynowni trwają ostatnie prace związane z jej wyposażeniem.

Wodowanie kadłuba odbędzie się wczesną wiosną bieżącego roku, a planowane przekazanie do eksploatacji ma nastąpić w drugiej połowie 2024 roku.

Jednostka będzie kursowała na trasie Świnoujście – Ystad. Linia ładunkowa nowego statku typu ro-pax będzie wynosiła blisko 3km, co pozwoli przewieźć jednorazowo około 100 ciężarówek oraz około 200 samochodów osobowych. Na pokładzie znajdzie się miejsce dla prawie 1000 pasażerów w 216 kabinach.

Statek budowany we Włoszech to niejedyny nowy prom, który w najbliższych latach trafi do floty Polferries. Gdańska Stocznia Remontowa realizuje kontrakt na budowę trzech jednostek zamówionych przez spółkę Polskie Promy. Dwa z nich trafią do Polskiej Żeglugi Morskiej (linie Uninty Line) a trzeci do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.

POLFERRIES to polski armator promowy, oferujący usługi przewozowe od 1976 roku. Flotę stanowi 5 promów, łączących codziennie Polskę ze Skandynawią na trasach Gdańsk-Nynashamn oraz Świnoujście-Ystad. Co roku pokłady promów Polferries zapełniają się setkami tysięcy pasażerów. Firma oferuje przewóz osób, samochodów ciężarowych i osobowych, organizację konferencji i eventów firmowych na morzu, posiada też ofertę rejsów turystycznych.

Źródło/fot.: Polferries

Zobacz podobne

Wiceminister Witkowski: budowa drogi wodnej przez Mierzeję przebiega bez opóźnień

BS

PFN: jacht I Love Poland drugi na mecie karaibskich regat

KM

Zarząd przymusowy na udziałach rosyjskiego oligarchy w Grupie Azoty

KM

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie