Polski Portal Morski
Aktualności

Pierwsze w przemyśle morskim separatory przystosowane do biopaliw

Biopaliwa są aktualną i dostępną opcją paliwową, która ma ogromne znaczenie dla klientów z branży morskiej w procesie dekarbonizacji. Alfa Laval jako pierwsza na rynku podejmuje bardzo praktycznie temat biopaliw i wprowadza serie separatorów zoptymalizowanych pod kątem biopaliw i ich modernizacji.

Zapewniona kompatybilność ze znanymi biopaliwami

Biopaliwa takie jak HVO (hydrorafinowany olej roślinny) i FAME (ester metylowy kwasu tłuszczowego) mogą być stosowane w silnikach Diesla bez większych modyfikacji silnika. Mogą one stanowić alternatywę neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla, jeżeli są produkowane z odpowiedniej biomasy. Jednak nadal muszą być skutecznie oczyszczane, aby zapobiec problemom z wydajnością
i kosztownym zużyciem silnika. Po raz pierwszy w przemyśle morskim, szybkoobrotowe separatory Alfa Laval są obecnie kompatybilne z HVO (EN15940) i mieszankami FAME (EN14214 lub ASTM D6751) składającymi się z paliwa resztkowego i/lub destylatu.

– Cieszymy się, że możemy wspierać naszych klientów, którzy podejmują istotne działania w kierunku dekarbonizacji. Niezależnie od tego, jaką ścieżkę paliwową obiorą – podkreślił dyrektor ds. sprzedaży globalnej Alfa Laval Markus Hoffmann.

Wiele firm transportowych z branży morskiej dąży do wprowadzenia do swoich flot statków z napędem na zielone paliwa. Niektóre inwestują także w ożaglowanie, by wykorzystywać siłę wiatru. To poważne i kosztowne inwestycje, a klienci muszą być zdecydowani, że są gotowi na ich wprowadzenie. Dzięki separatorom przystosowanym do biopaliw i efektywnym kosztowo modernizacjom do nich, Alfa Laval chce zapewnić tę pewność.

Przygotowany na złożoność biopaliw

Biopaliwa są już w powszechnym użyciu, a ISO chce je włączyć do rewizji ISO 8217 w 2024 roku. Mogą różnić się znacznie w swoich właściwościach, a także metodzie pozyskiwania i wykorzystania. Ze względu na różnice w gęstości, absorpcji wilgoci i inne, wymagają one dodatkowej uwagi przy przechowywaniu i obróbce paliwa. To ważne również w zakresie wprowadzania statków dwupaliwowych, zdolnych do korzystania z paliwa konwencjonalnego oraz wybranego biopaliwa. To metoda pozwalająca na kontrolowaną redukcję emisji CO2 i optymalizację kosztów w związku z wciąż wysokimi cenami pozyskiwania i wykorzystania zeroemisyjnych napędów.

Aby zapewnić optymalne oddzielanie biopaliw, Alfa Laval zmodyfikowała zarówno wewnętrzne elementy bębna, jak i oprogramowanie separatora. Dzięki temu nastawienie na HVO, mieszanki FAME lub paliwa konwencjonalne jest prostą zmianą parametrów. Zmiany te są wprowadzane do nowych separatorów Alfa Laval, ale są również dostępne jako modernizacja istniejących separatorów.

– Optymalizacja pod kątem biopaliw nie jest czymś, co pojawia się z dnia na dzień. Nasze separatory przystosowane do biopaliw bazują na głębokiej wiedzy o paliwach, szeroko zakrojonych badaniach w duńskim Centrum Testowo-Szkoleniowym Alfa Laval w Albord i długiej współpracy z ISO i CIMAC. W miarę rozwoju biopaliw, klienci mogą liczyć na Alfa Laval w zakresie skutecznej ochrony silnika, podobnie jak w przypadku konwencjonalnych paliw żeglugowych – podkreślił Marcus Hoffmann.

Alfa Laval to szwedzkie przedsiębiorstwo z siedzibą w Lund. Działa w obszarach energetyki, przemysłu morskiego oraz przetwórstwa żywności i oczyszczania wody, oferując swoją wiedzę, produkty i usługi dla szerokiej gamy branż działalności gospodarczej w blisko 100 krajach. Firma jest zaangażowana w optymalizację procesów, tworzenie odpowiedzialnego wzrostu i przyspieszanie postępu. Zawsze idzie o krok dalej, aby wspierać klientów w osiąganiu ich celów biznesowych i celów zrównoważonego rozwoju. Obecnie zatrudnia 16 700 pracowników. Jej roczna sprzedaż w 2020 roku wyniosła 41,5 mld koron szwedzkich (ok. 4 mld euro). Jest też notowana na giełdzie Nasdaq OMX.

Technologie Alfa Laval są dedykowane do oczyszczania, rafinacji i ponownego wykorzystania materiałów, promując bardziej odpowiedzialne wykorzystanie zasobów naturalnych. Mają one również znaczący wpływ na poprawę efektywności energetycznej i odzyskiwania ciepła, optymalizację procesów uzdatniania wody i redukcji emisji zanieczyszczeń.

Źródło/fot. Alfa Laval

Zobacz podobne

Mariusz Błaszczak: budowa okrętów obrony wybrzeża Miecznik jako fregat będzie służyła odstraszaniu

AB

Jerzy Wójtowicz, prezes C. Hartwig: Bez terminalu kontenerowego świnoujski port będzie się cofał w rozwoju

AB

10. MKM- podpisanie listu intencyjnego pomiędzy NORTH ADRIATIC SEA PORT AUTHORITY oraz ZARZĄDEM MORSKICH PORTÓW SZCZECIN I ŚWINOUJŚCIE SA

JS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie