W tunelu pod Świną rozpoczęto układanie asfaltowych konstrukcji nawierzchni . Pierwsza warstwa wykonana będzie z asfaltu lanego o grubości 55 cm.
To już ostatnia prosta. Rozpoczęło się asfaltowanie w tunelu pod Świną – w najdłuższej podwodnej przeprawie w Polsce, która kierowcy, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, pojadą w maju.
Obecnie poza układanym asfaltem prowadzone są też prace instalacyjne i wyposażeniowe. Systemy bezpieczeństwa podłączane są do budynku na zewnątrz, skąd będzie prowadzony monitoring tunelu. Wkrótce rozpocznie się ich uruchamianie i testowanie.
Cały tunel w Świnoujściu ma 2,4 km długości, z czego 1,5 km wydrążono pod Świną, 0,5 km przewidziano w murach oporowych, a 0,4 km powstało przy użyciu techniki odkrywkowej.
Tunel w Świnoujściu powstaje jako główny element układu drogowego o łącznej długości 3,2 km. Na wyspie Wolin zaprojektowano rondo, a na Uznam plac manewrowy i skrzyżowanie.
źródło UM Świnoujście, GDDKiA, media/ fot. UM Świnoujście / mat. filmowy GDDKiA