Rozpoczęły się pierwsze prace przy budowie infrastruktury dla nowego doku w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia.
Dok ma być zacumowany od strony Stoczni Szczecińskiej. Stocznia będzie mogła remontować większe statki, co da też większe zyski.
– Oddaliśmy teren budowy firmie Doraco, która wygrała przetarg na wykonanie głębi dokowej. Po stronie Stoczni Gryfia prace już trwają. Przypomnijmy: to jest piąta morska inwestycja państwa – po przekopie, po Mierzei Wiślanej, po pogłębieniu toru wodnego Szczecin-Świnoujście, po rozbudowie gazoportu, po budowie tunelu… – wylicza prezes stoczni, Krzysztof Zaremba.
To będzie jeden z największych doków na Bałtyku.
– Ten dok nam zwiększy możliwości operacyjne prawie o połowę. To będzie największy dok na Bałtyku; dzisiaj takich doków jest trzy, to będzie czwarty taki dok w obrębie Morza Bałtyckiego o tych parametrach. Nośność – 27,5 tysiąca ton. To będzie duża rzecz i duże wsparcie dla możliwości operacyjnych stoczni – zaznacza.
Dok pływający buduje Stocznia Wulkan. Infrastruktura potrzebna do pracy doku to inwestycja Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia.
Źródło: Radio Szczecin Fot.: Polska Morska
1 komentarz
Przekop mierzei jak narazie przyniósł jedynie wydatki.
Budowę tunelu do Świnoujścia wliczać do morskich inwestycji? Bo Świnoujście leży nad morzem? Śmiech