Polski Portal Morski
Aktualności Polska Morska TV Ważne

Budowa Morskiego Terminala Przeładunkowego przy Rafinerii Gdańskiej ruszyła pełną parą!

Na nabrzeżu tuż przy Rafinerii Gdańskiej powstaje terminal do obsługi jednostek morskich, który umożliwi przeładunek ponad miliona ton produktów, w tym olejów bazowych, paliw żeglugowych czy biododatków do paliw. Grupa Orlen umowę z generalnym wykonawcą – konsorcjum, którego liderem jest Grupa NDI, podpisała w styczniu tego roku i już widać wyraźny postęp prac. Co dotąd wykonano?

Projekt inwestycji przy Rafinerii Gdańskiej zakłada budowę około 380-metrowego nabrzeża przeładunkowego do obsługi jednostek morskich o długości do 130 metrów, głębokości zanurzenia do ok. 5,8 metrów i szerokości do 17,6 metrów. Na nabrzeżu powstaną dwa stanowiska przeładunkowe – każde z czterema ramionami nalewczymi, służące do obsługi zbiornikowców. Poza tym do wykonania są min. budynki, gdzie znajdzie się centrum dowodzenia nabrzeżem, a także rurociągi, estakady oraz infrastruktura podziemna i pomocnicza, która połączy nowy terminal z rafinerią. Wszelkie prace wykona konsorcjum złożone ze spółek sopockiej Grupy NDI, która jest liderem oraz Biproraf, BPBM „PROJMORS” i Dipl. Ing. SCHERZER GmbH. Jak podkreśla generalny wykonawca tego zdania, intensywne roboty prowadzone są jednocześnie na kilku frontach.

1,2 tys. ton ścianek już na budowie

– Prace na budowie rozpoczęliśmy w połowie stycznia. Na tę chwilę wykonaliśmy ponad 10 tys. m2 platform roboczych i ponad 6 tys. m2 dróg technologicznych. Dodatkowo zrealizowaliśmy ponad 50 procent zakresu związanego z pogrążaniem ścianki szczelnej. Wykonaliśmy również pierwsze pale CFA na pomoście zachodnim –relacjonuje Maciej Klecha, kierownik budowy z Grupy NDI. 

Zaznacza przy tym, że w najbliższym czasie na budowie nabrzeża będzie nie mniej intensywnie:

– W kolejnych tygodniach rozpoczniemy wykonywanie posadowienia nabrzeża na bazie pali przemieszczeniowych FDP. Równolegle będziemy realizować prace związane z pogrążaniem ścianki szczelnej, ponieważ dostarczyliśmy już 100 procent, czyli ponad 1200 ton potrzebnego do tego materiału – dodaje Maciej Klecha.

Źródło/fot.: Grupa NDI / mat. filmowy Grupa NDI; Orlen

Zobacz podobne

Wodowanie statków rybackich w Stoczni Karstensen

PL

Kapitan Stanisław Kosko: Pamięć o Bohaterze Obrońcy Wybrzeża

KM

Największa strata polskiej Marynarki Wojennej- zatopienie ORP „Orkan”

PL

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie