Polski Portal Morski
Aktualności Technologie

Pierwsze przęsło na moście w szczecińskich Podjuchach

Za kilkanaście dni rozpocznie się nasuwanie pierwszego przęsła, prace będą wyglądały spektakularnie.

Przęsła są spawane na jednym z brzegów rzeki.

– Po to, żeby za chwilę, właściwie mówię już za chwilę z tego względu, że to kilka czy kilkanaście dni przed nami i rozpocznie się nasuw od strony zachodniej tego mostu. Oczywiście to nie będzie trwało godzinę, półtorej czy jeden dzień. To będzie spektakularnie wyglądało, ale będzie to praca kilkunastodniowa – mówi Marek Duklanowski z Wód Polskich w Szczecinie.

– Później oczywiście prace z układaniem torowiska, z montowaniem trakcji, z ubezpieczeniem tego mostu również od góry. Musi mieć odpowiednią nośność. Na razie tę konstrukcję nośną od spodu – ten wieniec dolny, rzeczywiście w tej chwili ona ulega zestaleniu. Po tym scaleniu będzie możliwość nasuwania całości – dodaje.

Przypomnijmy stara przeprawa została rozebrana. Pozostawiono tylko część zwodzoną starego mostu, która będzie zabytkiem techniki.

Nowy most kolejowy będzie miał dwa tory. Prześwit pomiędzy przęsłem środkowym a lustrem Odry ma wynosić 6 metrów 20 centymetrów. To umożliwi bezkolizyjną żeglugę barek.

Inwestorem budowy mostu kolejowego w Podjuchach są Wody Polskie w Szczecinie.

źródło Radio Szczecin/ Maciej Papke; Radio Szczecin

Zobacz podobne

Zasypywanie zbiorników na propylen

BS

Naukowcy sprawdzają wiek mikroplastiku w morzach i oceanach

BS

POLBOAT: ponad 30 polskich firm z branży jachtowej zrywa współpracę z Rosją

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie