Polski Portal Morski
Aktualności Polska Morska TV Porty Ważne

Postęp prac przy pogłębianiu toru podejściowego w Porcie Gdynia


W Porcie Gdynia trwa realizacja projektu „Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia. Etap II – Pogłębienie toru podejściowego”.

Firma PORR S.A. na tym kontrakcie jest wykonawcą w zakresie przebudowy i modernizacji głowic falochronów przy wejściu głównym do Portu Gdynia. Prace są już zaawansowane, aktualnie trwa pogrążanie pali rurowych (o długości ponad 30 metrów i średnicy 1 metr każda) na głowicy południowej, przy użyciu młota hydraulicznego.  Betonowozy, które możemy zobaczyć na filmie, są transportowane do głowic na pontonie o nośności 750t. W przypadku skomplikowanych inwestycji hydrotechnicznychstosowane jest tzw. betonowanie korka podwodnego .Odbywa się ono metodą „Contractor” , która polega na umieszczeniu rury o długości 14mb w wodzie i w momencie oparcia się rury o dno, rozpoczyna sie podawanie betonu.

Z prac na falochronie, trwa rozbiórka przy użyciu koparki. Z kolei specjalistyczną koparką linową z czerpakiem podawane wydobywany jest materiał piaszczysty z dna z dodatkiem wapna, który posłuży do zasypywania pali.

Tor prowadzący do Portu Gdynia będzie 130 metrów szerszy i o 3 metry głębszy. W czwartek, 10 lutego Urząd Morski w Gdyni podpisał umowę na realizację zadania pn. „Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia. Etap II – Pogłębienie toru podejściowego”. Przedsięwzięcie zapewni bezpieczną żeglugę statków o długości 400m, szerokości 58m i zanurzeniu do 14,5m.  Poprawa bezpieczeństwa nastąpi również poprzez rozbudowę i przebudowę głowic falochronów w wejściu głównym portu oraz remont i modernizację oznakowania nawigacyjnego.

Tor wodny po zakończeniu prac na długości ok. 3,7 km będzie miał szerokość w dnie 280 m i głębokość 17 m. Łączna kubatura robót czerpalnych wynosi 3,5 mln m3,  z czego 650 tys. zostanie wbudowane w brzeg morski, w ramach sztucznego zasilania (refulacji). Przebudowie  i rozbudowie ulegnie również Falochron Główny Wschodni w części południowej i północnej. Wzdłuż falochronu, po obydwu jego stronach oraz od czoła, wykonana zostanie stalowa ścianka szczelna. Natomiast wykonanie i remont oznakowania nawigacyjnego obejmie tor podejściowy oraz wejście do portu.

źródło PORR S.A. / Port Gdynia/ fot. /mat. filmowy PORR S.A.

Zobacz podobne

Port Północny w Gdańsku. Zakończono główne prace budowlane modernizowanych falochronów

BS

PGZ rozbudowuje kompetencje

PL

Nowa trasa gazociągu w Wilanowie

JJ

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie