Pierwszym statkiem, który kadłub miał całkowicie spawany był drobnicowiec „Krynica”. Warto przypomnieć, że kadłub”Oliwy”- pierwszego statku zwodowanego w Stoczni Szczecińskiej zaraz po wojnie był w nitowany.
Polski statek „Krynica” był pierwszą, prototypowa jednostka z serii B-55, przekazana Polskim Liniom Oceanicznym 21 listopada 1958 roku.Jednostka zbudowana w tym samym roku w Stoczni Szczecińskiej.
Jednym z pierwszych kapitanów był kapitan żeglugi wielkiej Jan Drączkowski. 16 stycznia 1961 roku na pokładzie „Krynicy” zostały przewiezione z Bostonu do Gdyni skarby wawelskie (m.in. arrasy) ewakuowane w 1939 roku z Krakowa. W późniejszym okresie drobnicowiec żeglował po morzu Śródziemnym i w rejonie Afryki Zachodniej. W barwach PLO pływał do 1978 roku.
Wówczas drobnicowiec został zakupiony przez Polamerican Steamship Co. Ltd. – przedsiębiorstwo żeglugowe należące do emigranta z Polski, Wojciecha Halicz-Fornalskiego. Statek został zarejestrowany pod banderą Kajmanów, zmieniono nazwę na cześć żony nowego właściciela na „Krystina F”.
W 1981 roku jednostka została zakupiona przez kajmańskie armatora Oranga Shipping Ltd. i ponownie zmieniła nazwę na „Big Orange”. W kwietniu 1984 roku trafiła do tajwańskiej stoczni złomowej Shyeh Sheng Huat w mieście Kaohsiung, gdzie została zezłomowana.
źródło Wikipedia/ fot. PLO