Polski Portal Morski
Aktualności Stocznie Ważne Żegluga

PŻM. Jeziorowiec „Polsteam Koprowo” zasilił flotę armatora

Polska Żegluga Morska ma nowy statek. To masowiec „Polsteam Koprowo”, nazwany tak na cześć jeziora, znajdującego się na Wyspie Wolin. Nazwa jest nieprzypadkowa, ponieważ „Polsteam Koprowo” to tzw. jeziorowiec, a więc statek wymiarami przystosowany do żeglugi na Wielkich Jeziorach Amerykańskich – wyjaśnia Krzysztof Gogol, rzecznik prasowy PŻM.

      Odbiór statku połączonego z chrztem odbył się w chińskiej stoczni Shanhaiguan z grupy Dalian Shipbuilding Industry Company (DSIC) a matką chrzestną została Dorota Kubiak z Polskiej Żeglugi Morskiej.

– M/s „Polsteam Koprowo” to drugi z serii dwunastu masowców typu jeziorowiec (laker-max) o nośności 37000 ton, budowanych przez stocznię Dalian Shipbuilding dla Polskiej Żeglugi Morskiej – dodaje Gogol. – Pierwszy z serii – m/s „Polsteam Dąbie” przejęliśmy w połowie stycznia 2024 r. i na początku kwietnia, po długiej podróży dookoła świata, dotarł na Wielkie Jeziora Amerykańskie.

Kolejne statki będą wchodzi w odstępach kwartalnych. Osiem pierwszych jednostek będzie wyposażonych w silniki napędzane klasycznym paliwem lekkim (Marine GasOil – MGO). Ostatnia czwórka, będą to już statki mogące spalać bezemisyjny „zielony” metanol.

       M/s „Polsteam Koprowo” wypłynął w swój pierwszy rejs 26 kwietnia. W pierwszej podróży statkiem dowodzi doświadczony kpt. ż. w. Andrzej Tłusty. Masowiec załadował stal w portach Chin i Korei a następnie przepłynie Pacyfik i Kanał Panamski, biorąc kurs na Szlak Św. Wawrzyńca i porty Wielkich Jezior.

W stałej relacji na amerykańskie jeziora PŻM wozi z Holandii wysokogatunkową stal na potrzeby amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego (ok. 300 tys. ton rocznie), natomiast w rejsach powrotnych do Europy lub północnej Afryki, amerykańskie i kanadyjskie zboże.

W chwili obecnej flota PŻM składa się z 56 statków,  w tym 52 masowców i 4 promów – podkreśla rzecznik prasowy największego polskiego armatora.

PJ     

Zobacz podobne

Kongres590/Podmiot powstały z połączenia Orlenu, Lotosu i PGNiG będzie realizował duże inwestycje

BS

Budowa tunelu w Świnoujściu na ukończeniu

JJ

Ekwador, Kolumbia, Kostaryka i Panama utworzą morski obszar ochrony przyrody o powierzchni większej niż V4

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie