Polski Portal Morski
Aktualności Porty

Budimex z najlepszą ofertą na gdyńskie falochrony w Porcie Zewnętrznym

Wybrano najkorzystniejszą ofertę na zaprojektowanie i budowę morskiej infrastruktury koniecznej do funkcjonowania planowanego Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia, czyli falochronów. Teraz czas na finał przetargu na budowę samego „portu na wodzie”. Oferty można składać do 14 czerwca.

Konsorcjum firm Budimex (lider konsorcjum), Roverpol i Rover Maritime S.L. złożyło najkorzystniejszą ofertę na zaprojektowanie i budowę 2,5 km falochronów osłonowych. Dzięki realizacji zadań określonych w ogłoszonym zamówieniu uzyskany zostanie akwen osłonięty od oddziaływania fal, umożliwiający manewry przy terminalu w  planowanym Porcie Zewnętrznym wraz z bezpiecznym rozładunkiem przy jego nabrzeżach. Z kolei wzmocnienie istniejących falochronów wraz z wykonaniem narzutów ma na celu ochronę istniejących obiektów przed dochodzącym falowaniem oraz minimalizację refrakcji falowania.

Według koncepcji Port Zewnętrzny w Gdyni ma być jakby przedłużeniem nabrzeży Szwedzkiego i Śląskiego (ma powstać na wodzie). To jedna z najważniejszych i największych inwestycji w polskiej gospodarce morskiej ostatnich lat. Będzie stanowić przedłużenie Portu Gdynia w stronę morza. Nowy teren, powstały w wyniku zalądowienia części akwenu, będzie miał ok. 151 ha. Według planów, na nim ulokowany ma zostać terminal kontenerowy, którego możliwości przeładunkowe mają docelowo sięgnąć 2,5 mln TEU.

Zanim powstanie nowy port, potrzebne są falochrony. Wybrany wykonawca będzie miał 490 dni na wykonanie prac projektowych wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę, natomiast na roboty budowlane wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie 819 dni od dnia uzyskania pozwolenia na budowę.

Z kim rywalizowało zwycięskie konsorcjum i jaką kwotę zaoferowało?
Budimex, Roverpol i Rover Maritime S.L. – 539 600 426, 96 zł brutto
PORR SA – 573 744 914, 40 zł brutto
NDI SA – 633 606 454, 17 zł brutto

Źródło https://www.trojmiasto.pl fot. Urząd Morski w Gdyni

Zobacz podobne

„Prawnik w branży morskiej”. Konferencja o wyzwaniach

BS

Związkowcy, którzy nie świadczą pracy kosztują PKP Cargo rocznie 4,5 mln zł

PL

Grupa Przemysłowa Baltic: budowa offshore to biznes na dekady

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie