Ukończono blok śródokręcia (42 m długości, 22 m szerokości, 4,9 m wysokości). W sumie są to 23 sekcje o łącznej masie około 400 ton. Stanowi to około 18% masy samego kadłuba jednostki. Równolegle trwają prace związane z prefabrykacją i montażem zbrojeń pod systemy rurarskie i trasy kablowe.
Po tej operacji planowane jest wyprowadzenie bloku śródokręcia z hali i trwające około 5 tygodni malowanie, które powinno się zakończyć w połowie sierpnia.
Kolejny etap to montaż czterech silników głównych, dwóch przekładni, czterech agregatów. Montaż silników będzie miał miejsce w sierpniu, w gotowej, świeżo oddanej do użytku Hali Kadłubowej.
Równolegle trwają prace nad prefabrykacją kolejnego pokładu o masie 115 ton, po którego zespoleniu z gotowym już blokiem łączna wysokość jednostki osiągnie 7,7 m.
We wrześniu na terenie PGZ Stocznia Wojenna rozpocznie się budowę bloku rufowego na terenie PGZSW (masa 460 ton). Zakończenie prac planowane na czerwiec 2025 r.
Równolegle trwają prace projektowe. Uwzględniają one wprowadzone przez Zamawiającego modyfikacje oryginalnego projektu dostarczonego przez Babcock International.
źródło/fot: Paweł Lulewicz, LinkedIn