Polski Portal Morski
Aktualności Bezpieczeństwo

Budowa fregaty Miecznik – na jakim etapie jesteśmy? Co będziemy robić w najbliższych miesiącach?

Ukończono blok śródokręcia (42 m długości, 22 m szerokości, 4,9 m wysokości). W sumie są to 23 sekcje o łącznej masie około 400 ton. Stanowi to około 18% masy samego kadłuba jednostki. Równolegle trwają prace związane z prefabrykacją i montażem zbrojeń pod systemy rurarskie i trasy kablowe.

Po tej operacji planowane jest wyprowadzenie bloku śródokręcia z hali i trwające około 5 tygodni malowanie, które powinno się zakończyć w połowie sierpnia.

Kolejny etap to montaż czterech silników głównych, dwóch przekładni, czterech agregatów. Montaż silników będzie miał miejsce w sierpniu, w gotowej, świeżo oddanej do użytku Hali Kadłubowej.

Równolegle trwają prace nad prefabrykacją kolejnego pokładu o masie 115 ton, po którego zespoleniu z gotowym już blokiem łączna wysokość jednostki osiągnie 7,7 m.

We wrześniu na terenie PGZ Stocznia Wojenna rozpocznie się budowę bloku rufowego na terenie PGZSW (masa 460 ton). Zakończenie prac planowane na czerwiec 2025 r.

Równolegle trwają prace projektowe. Uwzględniają one wprowadzone przez Zamawiającego modyfikacje oryginalnego projektu dostarczonego przez Babcock International.

źródło/fot: Paweł Lulewicz, LinkedIn

Zobacz podobne

Najpierw S/S Kościuszko, a następnie ORP Gdynia. Historia okrętu-bazy

PL

Branża offshore w Polsce: strategiczne planowanie i nowe perspektywy

KM

Zwiększają produkcję mimo problemów finansowych. Grupa Azoty Polyolefins walczy o poprawę wyników

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie