Kontrakt ten, o wartości około 6 500 000 euro, stanowi znaczący krok w naszym zaangażowaniu w innowacje i zrównoważone rozwiązania morskie – będą to pierwsze łodzie pilotowe zbudowane przez Baltic Workboats z napędem hybrydowo-elektrycznym.
Dostawa tych najnowocześniejszych statków zaplanowana jest na koniec 2025 roku. Przyczyni się do zielonej transformacji operacji portu w Kłajpedzie.
Hybrydowo-elektryczne łodzie pilotowe PILOT 17 WP zostały zaprojektowane w celu zwiększenia wydajności i zmniejszenia wpływu na środowisko, doskonale wpisując się w globalne wysiłki na rzecz promowania czystszego i bardziej zrównoważonego transportu morskiego. Koncepcja opiera się na sprawdzonej platformie Baltic Workboats PILOT 17 WP, na której zainstalowano system magazynowania energii o pojemności około 240 kWh, silniki elektryczne i hybrydowy układ napędowy, aby umożliwić pracę w pełni elektryczną, hybrydową lub wysokoprężną.
Statek jest zaprojektowany do żeglugi z prędkością co najmniej 15 NM @ 7 węzłów w trybie w pełni elektrycznym, podczas gdy prędkość maksymalna PILOT 17 WP wyniesie ponad 25 węzłów. Łącząc sprawdzoną platformę łodzi pilotowych Baltic Workboats i wszechstronną wiedzę w zakresie hybrydowych systemów napędowych, jesteśmy przekonani, że PILOT 17 WP Hybrid najlepiej spełni wymagania operacyjne Klienta.
źródło/fot: LinkedIn, Baltic Workboats