W gdańskiej stoczni Conrad rozpoczęła się budowa nowego, żaglowego superjachtu- Conrad C-140. Ma on łączyć w sobie nowinki technologiczne i innowacje w zakresie projektowania.
Conrad Shipyard z dumą ogłosił podczas Monaco Yacht Show w 2022 roku przełomową współpracę z renomowanym, nagradzanym projektantem jachtów i architektem morskim Frankiem Neubeltem, która doprowadziła do powstania długo oczekiwanego projektu Conrad C-140 – jachtu żaglowego flybridge, prezentujący połączenie innowacji, kunszt i niezrównaną wiedzę techniczną w zakresie projektowania..
Od momentu ogłoszenia, pierwotnie przedstawiona koncepcja projektu o długości 130 stóp stworzona przez Franka Neubelta została znacznie rozszerzona do 140 stóp, po uwzględnieniu sugestii właściciela. Skrupulatne przygotowanie dokumentacji umożliwiło przejście projektu do fazy budowy w stoczni Conrad w Gdańsku.
Mierzący 42 metry długości jacht ma być arcydziełem architektury zewnętrznej, wewnętrznej i morskiej, będąc skrupulatnie zaprojektowanym przez Frank Neubelt Yacht Studio – German Yacht Couture. Techniczny proces inżynieryjny za projektem jest wspólnym wysiłkiem zespołu technicznego Conrad oraz studia inżynierii morskiej „Delta Marine”, co zapewnia bezproblemową integrację najnowocześniejszych technologii i elementów projektowych.
Dzięki unikalnej koncepcji salonu wewnątrz i na zewnątrz, kadłubowi Alu/Alustar i lekkiej nadbudówce z włókna węglowego, C-140 uosabia przyszłość luksusowego żeglarstwa, zaspokajając wymagania wyrafinowanej publiczności entuzjastów żeglarstwa i nowicjuszy poszukujących niezrównanej elegancji i wydajności. Zaprojektowany z najwyższą precyzją i dbałością o szczegóły, jacht wciela doskonałą synergię doskonałości inżynieryjnej i innowacyjnego wzornictwa, ustanawiając nowy standard w dziedzinie pół-customowych jachtów żaglowych.
Jacht zaprojektowano do sportowego żeglarstwa po świecie, dlatego współczesne nowoczesne szerokie linie kadłuba były intensywnie optymalizowane komputerowo przez FNYD i Conrad we współpracy z „North Tech-Group” oraz specjalistą hydrodynamiki „Capehorn” w Anglii.
Budowa projektu C-140 rozpoczęła się w stoczni Conrad, a zakończenie planowane jest na sezon 2026 w zakładach w Gdańsku. To ważny kamień milowy, z Conrad Shipyard stającym się ważnym graczem w dziedzinie budowy wysokiej klasy jachtów żaglowych.
źródło/fot: Conrad Shipyard