Polski Portal Morski
Aktualności Polska Morska TV Ważne

Grupa NDI – Budowa Morskiego Terminala Przeładunkowego Orlen na Martwej Wiśle – montaż pomp pożarowych

W ostatnich dniach na terenie budowy Morskiego Terminala Przeładunkowego Orlen na Martwej Wiśle miał miejsce montaż nietypowych pomp pożarowych. 

 O tym dlaczego zastosowano takie rozwiązanie – i jakie wiązały się z tym wyzwania – dowiecie się w poniższym filmie.

Projekt budowy Morskiego Terminala Przeładunkowego Orlen na Martwej Wiśle obejmuje budowę nabrzeża przeładunkowego do obsługi jednostek morskich o długości do 130 m, głębokości zanurzenia do ok. 5,8 m i szerokości do 17,6 m. W ramach prac zaplanowano m.in. wykonanie nabrzeża wraz z dwoma stanowiskami przeładunkowymi służącymi do obsługi zbiornikowców (każdy z 4 ramionami nalewczymi) oraz niezbędnej infrastruktury tj. min.: budynków, rurociągów, stalowych estakad, infrastruktury podziemnej i pomocniczej łączącej terminal z rafinerią w Gdańsku. Docelowe moce przeładunkowe morskiego terminala zlokalizowanego na Martwej Wiśle w kolejnych latach mogą wynieść nawet do 2 milionów ton produktów rocznie. Realizacja inwestycji poprawi rentowność i bezpieczeństwo dostaw biokomponentów do produkcji paliw (biobenzyny i biodiesela) oraz transportu produktów (olejów bazowych i paliw żeglugowych) powstających w rafinerii. Terminal odciąży też funkcjonującą na terenie zakładu bocznicę kolejową, bo to właśnie tą drogą odbywa się obecnie transport produktów między rafinerią a zewnętrznymi punktami przeładunkowymi. Projekt realizuje konsorcjum, w skład którego wchodzą spółki z sopockiej Grupy NDI (lider konsorcjum) oraz Biproraf sp. z o.o., BPBM „PROJMORS” Sp. z o.o. i Dipl. Ing. SCHERZER GmbH. Generalny wykonawca działa w tzw. formule „pod klucz”. Budżet projektu morskiego terminala to ponad 0,5 miliarda złotych.

Źródło, mat. filmowy Grupa NDI

Zobacz podobne

Wanda Zwinogrodzka: kwartalnik „Trimarium” służy kulturowej integracji regionu Trójmorza

AB

PGZ: Rozmawiamy i podpisujemy umowy z wieloma strategicznymi partnerami programu Miecznik

JJ

Na Odrze trwa transport maszyny TBM, która wydrąży tunel na drodze ekspresowej S19

KM

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie