Polski Portal Morski
Aktualności Inne Technologie

Słynny ponton MPP zbudowany w Stoczni CRIST otrzymał nowe imię. To on zbuduje najdłuższy tunel świata.

Dziś w Danii odbyła się ceremonia chrztu jednostki MPP wybudowanej w stoczni CRIST. Od teraz nosi imię Maya.

Jednostka wkrótce przyczyni się do bicia rekordu. Inżynierowie stworzyli jedyny na świecie specjalistyczny ponton, który wykopie najdłuższy zatapialny tunel na świecie, z Danii do Niemiec. 

Specjalistyczny ponton został zaprojektowany i zbudowany z myślą o układaniu żwiru na dnie morskim, na którym następnie stawiane będą elementy podwodnego tunelu, który ma połączyć Niemcy i Danię.

Budowa MPP ruszyła w 2021 roku. 4 lipca 2024 r. w Danii nastąpiła Uroczysta Ceremonia nadania imienia jednostce NB131. Jednostka otrzymała imię MAYA.

Ponton zzostał wyposażony w narzędzie zasypowe, zaprojektowane i wykonane przez biuro projektowe StoGda i CRIST specjalnie na potrzeby jednostki. Jest zdalnie sterowane i może być opuszczane spod kadłuba jednostki do 46 metrów poniżej linii wodnej. Kadłub mierzy 130 metrów, a cała jednostka wraz z pasami transmisyjnymi – 149 metrów. Będzie na niej pracować 19 osób, a w dwóch komorach zmieści się 14 tys. ton żwiru.

Ponton w stoczni Crist zamówiło międzynarodowe konsorcjum Femern Link Contractors, które realizuje cały projekt budowy 18-km tunelu Femern Link, łączącego niemieckie Puttgarden z duńskim Rødbyhavn na wyspie Lolland.

źródło: media / fot. Stocznia Crist, FB

Zobacz podobne

Autonomiczne pojazdy podwodne na straży bezpieczeństwa Bałtyku

BS

Zaawansowane badania geofizyczne dla farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3

BS

CSOV NB320 – ekologiczny gigant dla morskich farm wiatrowych

PL

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie