Polski Portal Morski
Aktualności Inne

Morska Służba Poszukiwania i Ratownictwa chce wzmocnić swój potencjał

2 lipca Morska Służba Poszukiwania i Ratownictwa ogłosiła dwa postępowania przetargowe dotyczące wzmocnienia potencjału powyższej formacji w zakresie udzielania pomocy na morzu.

Pierwsze z nich dotyczy modernizacji trzech jednostek pływających SAR-3000 (Orkan, Pasat, Sztorm), które wcielono do eksploatacji w latach 2011-12. W tym przypadku zamawiający planuje wymianę oświetlenia przeznaczonego do poszukiwania rozbitków, modyfikację slupu do wodowania łodzi ratowniczej wraz z dostawą nowej łodzi, dostawę i montaż układu wstępnego przesmarowania silników prędkości maksymalnej oraz modyfikację układów automatyki i sterowania statkami.

Podmioty zainteresowane udziałem w postępowaniu mają czas na składanie ofert do 8 sierpnia bieżącego roku. Obok ceny (97% punktów) drugim kryterium będzie okres gwarancji na zrealizowane prace. Jednostki są przeznaczone do realizacji zadań poszukiwawczo-ratowniczych w polskiej strefie odpowiedzialności SAR na Morzu Bałtyckim. Z tego też względu stacjonują w kluczowych punktach wybrzeża – Ustka, Świnoujście oraz Hel.

Drugie z ogłoszonych postępowań dotyczy wyboru dostawcy trzech specjalistycznych łodzi przeznaczonych do zwalczania zanieczyszczeń olejowych na wodach płytkich i osłoniętych. W tym przypadku zainteresowane podmioty mają czas na składanie ofert do 9 sierpnia. Jednostki mają zostać zbudowane w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Zamawiający wymaga, aby ich dostawa została zrealizowana do 15 miesięcy od podpisania umowy (w tym pierwsza ma trafić do linii w 9 miesięcy od zawarcia kontraktu). Dwie z nich mają zostać dostarczone do Świnoujścia, a jedna do Gdyni. Obok ceny (95% punktów) drugim kryterium podlegającym ocenie jest okres gwarancji na dostarczony sprzęt.

Jak wskazuje opis przedmiotu zamówienia, łodzie mają charakteryzować się długością całkowitą do 8,5 metrów, szerokością maksymalną 3,2 metrów i zanurzeniem do 65 centymetrów. Masa z silnikami oraz pełnymi zbiornikami paliwa ma wynosić maksymalnie 4000 kg.

W najbliższych miesiącach można spodziewać się uruchomienia kolejnych postępowań przetargowych, które mogą objąć budowę wielozadaniowego statku ratowniczego, sześć specjalistycznych jednostek ratowniczych typu SAR-2000 oraz dwóch kabinowych łodzi ratowniczych przeznaczonych na wody Zalewu Wiślanego oraz Zalewu Szczecińskiego.

źródło: ZBIAM / fot: archiwum, poglądowe

Zobacz podobne

Niemcy w globalnej żegludze handlowej: silna konkurencja i biurokratyczne bariery

LK

„Dar Młodzieży” w pierwszym rejsie

Daria Czaja

Pogoda wariuje. Czy musimy bać się zmian klimatu na morzu?

Daria Czaja

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie