Port w Gdyni regularnie obsługuje ogromne samochodowce wojskowe, odgrywające kluczową rolę w transporcie sprzętu NATO. Niedawno z portu wypłynął ARC Defender, a na jego miejsce natychmiast wpłynął kolejny potężny statek – Green Ocean. Te masywne jednostki są niezbędne w operacjach wojskowych, wspierając stałe kontyngenty NATO.
ARC Defender i Green Ocean: Potężne jednostki w służbie wojskowej
ARC Defender, statek o długości 200 metrów i szerokości 32 metrów, opuścił Port Gdynia 15 sierpnia, kierując się do Southampton w Wielkiej Brytanii. Jego załadunek odbył się w terminalu kontenerowym BCT, który od kilku lat współpracuje bezpośrednio z armią amerykańską, obsługując ładunki wojskowe przewożone przez armatora ARC.
Kilka godzin po wypłynięciu ARC Defendera do portu zawinął Green Ocean, nowoczesny samochodowiec, który wszedł do służby w 2023 roku. Mierzący 199 metrów długości i 38 metrów szerokości, Green Ocean również obsługuje operacje wojskowe z wykorzystaniem terminalu BCT. Ze względu na remont nabrzeża Helskiego, przeładunki realizowane są przy nabrzeżu Bułgarskim, w bliskim sąsiedztwie chińskiego terminalu GCT.
Porty w Trójmieście, w tym Port Gdynia, odgrywają strategiczną rolę w obsłudze transportu sprzętu wojskowego NATO. Regularne przeładunki sprzętu wojskowego odbywają się tu nie tylko z powodu wojny w Ukrainie, ale także w ramach stałych kontyngentów NATO oraz prowadzonych ćwiczeń i manewrów. Aby usprawnić takie operacje, na terenie Centrum Logistycznego Portu Gdynia powstał nowoczesny terminal intermodalny, znajdujący się tuż przy estakadzie Kwiatkowskiego.
Port Gdynia nadal umacnia swoją pozycję jako kluczowy punkt logistyczny w transporcie wojskowym na potrzeby NATO, a współpraca z armią amerykańską odgrywa tu szczególnie istotną rolę.
źródło Polska Morska z mediów/ fot.Vessel Finder