W Dziwnowie szykuje się kompleksowy remont mostu zwodzonego, który jest kluczowym elementem infrastruktury drogowej i wodnej miasta. Remont jest konieczny ze względu na awarię systemu hydrauliki siłowej, który odpowiada za podnoszenie i opuszczanie przęsła mostu.
Od 5 września do 15 października tor wodny w okolicy mostu zostanie całkowicie zamknięty dla ruchu jednostek pływających. W związku z tym przeprawa przez cieśninę Dziwną będzie niemożliwa, co wpłynie na żeglugę i ruch turystyczny w regionie. W tym samym czasie, prowadzone będą także prace związane z remontem klap najazdowych mostu, co spowoduje utrudnienia w ruchu drogowym. Ruch na moście będzie odbywał się wahadłowo, co może generować korki i opóźnienia.
Historia mostu w Dziwnowie sięga lat 50. XX wieku, kiedy to mieszkańcy części miasta położonej na wyspie Wolin nie mieli stałego połączenia z lądem. Pierwszy drewniany most z podnoszonym przęsłem został zbudowany w 1956 roku, co stanowiło przełom w komunikacji lokalnej. Obecny most, wykonany ze stali, oddano do użytku w 1994 roku. Jego konstrukcja opiera się na zasadzie przeciwwagi, gdzie obciążniki równoważą ciężar przęsła, umożliwiając płynne otwieranie mostu.
Most zwodzony w Dziwnowie otwiera się co dwie godziny, umożliwiając przepłynięcie jednostek pływających przez 16-metrowy kanał żeglugowy. Jest to istotny element infrastruktury, zarówno dla lokalnych mieszkańców, jak i dla turystów oraz żeglarzy, którzy licznie odwiedzają ten rejon. Remont mostu ma na celu przywrócenie pełnej sprawności technicznej i zapewnienie bezpiecznego użytkowania przez kolejne lata.
źródło Polska Morska z mediów/ fot. Wikipedia Autorstwa Hermod, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=42207071