Dominującym ładunkiem docierającym do Portu Morskiego Kołobrzeg w tym roku jest kruszywo. Materiał przypływa ze Skandynawii, a ostatnio z norweskiego kamieniołomu Seljestokken. Z Kołobrzegu kruszywo odbierają firmy drogowe i budowlane całego regionu. Materiał produkowany z naturalnych skał poddanych kruszeniu, doskonale sprawdza się w budownictwie drogowym i kolejowym
Kolejna partia blisko 3,5 tys. ton przypłynęła do Portu Kołobrzeg na statku WILSON AMSTERDAM, pływającego pod banderą Barbadosu. Z kolei norweski drobnicowiec TINTO przypłynął do Kołobrzegu z Danii, z 1 656 t microdolu (dolomitu), pakowanego w worki umieszczone na paletach.
Pod względem wolumenu przeładunków, pierwsze półrocze w Porcie Handlowym w Kołobrzegu zamkneło się sumą 128, 5 tys. ton, co daje wynik o 32 procent wyższy niż odnotowany w analogicznym czasie roku ubiegłego. Na drugim miejscu po kruszywie znalazły się kłody drewniane, których także przeładowano więcej: 27,7 tys. ton przy 20,7 tys. ton w pierwszej połowie 2023 roku.
Port Kołobrzeg stanowi istotny element systemu transportowego na szlakach transportowych prowadzących między północną, a południową Europą. Uwarunkowania geograficzne oraz posiadany potencjał infrastrukturalny, tworzą solidny fundament do prosperowania dla wielu gałęzi gospodarki. Wolumen przeładunków to ok. 300 tys. ton rocznie.
Źródło Polska Morska z mediów fot. Zarząd Portu Morskiego
Kołobrzeg Sp. z o.o.