Do Baltic Hub zawinął gigantyczny 400-metrowy kontenerowiec OOCL Piraeus o pojemności 24 188 TEU, który aktualnie jest w trakcie obsługi. Terminal Baltic Hub (DCT), jako jedyny na Bałtyku jest w stanie obsłużyć kontenerowce, które na swoim pokładzie mogą zmieścić ponad 24 tys. 20-stopowych kontenerów (24 tys. TEU).
Statek pływa pod banderą Hong-Kongu. Został zbudowany w stoczni Dalian COSCO KHI Ship Engineering (DACKS) w 2023 roku. Kontenerowiec wykorzystuje najnowszą technologię i jest wyposażony w zaawansowane inteligentne systemy. Zmodernizowany ekologiczny design, tj. konstrukcja linii o niskim oporze i energooszczędny dziób, sprawia, że jednostka przyczyni się do efektywności energetycznej i długoterminowego bezpieczeństwa żeglugi.
Terminal kontenerowy Baltic Hub (DCT Gdańsk) rozpoczął działalność operacyjną 1 czerwca 2007 r., kiedy to do portu zawinął pierwszy komercyjny statek kontenerowy. W pierwszych latach eksploatacji terminal specjalizował się w obsłudze statków feederowych. Od 2010 r. do Gdańska co tydzień zawijały jednostki kontenerowe o pojemności 8 000 TEU z Dalekiego Wschodu. Możliwość bezpośredniego połączenia z Azją przyczyniła się do rozwoju DCT, który stał się bałtyckim hubem oraz jednym z najszybciej rozwijających się terminali na świecie. Na przestrzeni lat Baltic Hub podwoił swoje zdolności do 3 mln TEU rocznie i stał się największym, pod względem przeładunków, terminalem kontenerowym na Bałtyku.
Źródło Polska Morska z mediów fot. Baltic Hub