Polski Portal Morski
Aktualności Porty Ważne

Jeden z najdłuższych kontenerowców w historii Portu Gdynia

Port Gdynia gościł jeden z najdłuższych kontenerowców, jakie kiedykolwiek odwiedziły to miejsce – MSC Benedetta XIII. Gigantyczny statek ma długość 366,46 metrów i szerokość 48,26 metrów, co czyni go jednym z największych w historii portu. Jego wizyta odbyła się w ramach serwisu żeglugowego Swan, który zapewnia stałe połączenia z Dalekim Wschodem, dzięki czemu Gdynia coraz częściej przyjmuje tego typu jednostki.

MSC Benedetta XIII, należący do armatora Mediterranean Shipping Company (MSC), zacumował w terminalu BCT przy nabrzeżu Helskim I, wykonując niezwykle precyzyjne manewry, które wymagają dużej zręczności, ze względu na ograniczoną przestrzeń w porcie. Warunki manewrowe dla takich dużych statków są trudne, co sprawiło, że jego wejście do portu było spektakularnym widowiskiem.

Stałe połączenia z Dalekim Wschodem

Wizyta MSC Benedetta XIII była możliwa dzięki bezpośrednim połączeniom żeglugowym z Dalekim Wschodem, które zainaugurowano w Gdyni w lipcu zeszłego roku. Serwis Swan obsługuje jednostki różnej wielkości, a MSC Benedetta XIII jest jedną z największych, które zawijają do tego portu. Wcześniej podobnej wielkości jednostki, jak MSC Madeleine o długości 349 metrów, również gościły w Gdyni.

MSC Benedetta XIII planuje opuścić Port Gdynia w sobotę, 14 września, około godziny 18. Miłośnicy morskich gigantów będą mieli okazję zobaczyć statek z bliska. Mimo to warto na bieżąco sprawdzać aktualne godziny wyjścia statków na stronie Urzędu Morskiego w Gdyni, ponieważ mogą ulec zmianie. Doskonałym punktem obserwacyjnym jest Ostroga Pilotowa, z której można podziwiać zarówno wejścia, jak i wyjścia największych jednostek.

Strategiczna rola Gdyni dla MSC

W ostatnich latach Gdynia stała się kluczowym punktem na mapie szwajcarsko-włoskiego armatora MSC. W ramach rozwoju infrastruktury firma Medlog Poland, będąca częścią grupy MSC, podpisała w sierpniu tego roku umowę dzierżawy terenu w Porcie Gdynia na 20 lat. Działka o powierzchni 60 tys. m² zostanie przeznaczona na budowę nowoczesnego depotu kontenerowego.

Planowana inwestycja obejmuje m.in. automatyczną bramę terminalową, halę remontową dla kontenerów, a także specjalne stanowisko do mycia kontenerów z zamkniętym obiegiem wody, co spełnia wysokie normy ochrony środowiska. W skład kompleksu wejdzie również zaplecze biurowo-socjalne dla pracowników, co zwiększy efektywność obsługi kontenerów w porcie.

Dzięki tej inwestycji Gdynia umacnia swoją pozycję na globalnej mapie transportu morskiego, stając się istotnym węzłem logistycznym zarówno dla MSC, jak i dla międzynarodowych operacji żeglugowych.

źródło Polska Morska z mediów/ fot. By Wolfgang Fricke – Own work, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=131510784

Zobacz podobne

Chór Politechniki Morskiej w Szczecinie ogłasza nabór!

KM

Gdańsk wyda ponad 123 mln zł na inwestycje przeciwpowodziowe

KM

Grupa Azoty Police wspiera rozwój Zachodniej Obwodnicy Szczecina i zwraca uwagę na korzyści związane z potencjalną budową Zachodniej Obwodnicy Kolejowej

AB

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie