Na początku sierpnia gdyńska stocznia CRIST podpisała kontrakt ze spółką Maersk Supply Service Canada Ltd. na zaprojektowanie i budowę jednostki offshorej.
Stocznia CRIST zbuduje statek OSV (offshoresupportvessel) na zlecenie Maersk Supply Service Canada Ltd. Statek ma zostać dostarczony armatorowi w pierwszym kwartale 2027 roku i docelowo pracować będzie w charakterze wsparcia na złożu naftowym White Rose u wybrzeży Nowej Fundlandii i Labradoru, gdzie operatorem jest spółka Cenovus Energy.
Nowy statek OSV jest tymczasowo nazwany Project Sea Dragon. Do zadań jednostki będzie należał m.in. transport załóg, wsparcie przy działaniach wiertniczych, awaryjne holowanie, operacje związane z zabezpieczeniem platformy wiertniczej przed napływającymi górami lodowymi. Statek powstanie na bazie projektu jednostkiMMC 995L SBC autorstwa firmy MMC Ship Design & Marine Consulting Sp. z o.o., która będzie również odpowiedzialna za dokumentację techniczno-klasyfikacyjną. Będzie on mierzyć 109,7 m długości i 22 m szerokości.
Pomieści on 164 osoby łącznie (zarówno załogę, jak i personel pracujący na platformie). Będzie wyposażony w technologię dynamicznego pozycjonowania 3 klasy i zaawansowane systemy nawigacyjne, które zwiększą wydajność operacyjną przy możliwie najniższym śladzie węglowym. Na statku zainstalowane zostaną dwa zespoły akumulatorów o pojemności 1 MWh każdy, które uzyskają oszczędność paliwa sięgających do 35%.
Stocznia CRIST w swojej historii zrealizowała już ponad 400 projektów. Wyspecjalizowała się w jednostkach unikalnych i prototypowych, realizowanych pod klucz, jest też jednym z głównych graczy na rynku konstrukcji morskich w Europie. MMC Ship Design & Marine Consulting Sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni, to niezależne biuro projektowe z doświadczeniem w tworzeniu innowacyjnych projektów jednostek pływających dla przemysłu offshore i innych sektorów, w tym okrętów wojennych.
Źródło, fot. Stocznia CRIST h
1 komentarz
Polski projekt od A do Z! 🙂