Trwają prace projektowe przy budowie Zachodniej Obwodnicy Szczecina. Inwestycja obejmuje budowę tunelu pod Odrą i prawie 50 km drogi. Projektowany tunel będzie najdłuższym w Polsce.
Zachodnia Obwodnica Szczecina ominie aglomerację szczecińską od zachodu i północy. Droga na wysokości Polic przejdzie pod Odrą tunelem. Będzie to drugi, obok budowanego tunelu pod Świną, obiekt tego typu na Pomorzu Zachodnim.
W ciągu kilku najbliższych dni zostanie ogłoszony przetarg na kolejne ważne inwestycje drogowe, które docelowo będą częścią Zachodniej Obwodnicy Szczecina.
– W tym tygodniu zostanie ogłoszony przetarg na realizację drugiej części obwodnicy Warzymic i Przecławia, a także obwodnice Kołbaskowa. I to właśnie jest jeden z elementów włączenia ruchu do przyszłej Zachodniej Obwodnicy Szczecina – poinformował na antenie Radia Szczecin wiceminister infrastruktury, Arkadiusz Marchewka.
Według informacji Generalnej Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad – w przyszłym roku zostanie złożony wniosek o zezwolenie na realizację inwestycji. Do tej pory w ramach pracy przygotowawczych do budowy obwodnicy Szczecina zostało wykonanych m. in. ponad 4 tys. odwiertów geologicznych. Część odwiertów wykonano z barek na Odrze – ich głębokość sięgała do 90 metrów od powierzchni rzeki. Na bazie badań geologicznych wykonywana jest dokumentacja projektowa, która posłuży do złożenia wniosku o pozwolenie na budowę.
Źródło Polska Morska z mediów fot. gov.pl