Polski Portal Morski
Aktualności Stocznie

Osunięcie gruntu przy przebudowie nabrzeży w Stoczni Wojennej – opóźnienia w relokacji doku pływającego

Prace przy przebudowie nabrzeży w Stoczni Wojennej napotkały na poważne komplikacje. Planowana na najbliższe dni operacja przesunięcia doku pływającego należącego do PGZ Stoczni Wojennej musiała zostać odłożona z powodu osunięcia się gruntu za płytą nabrzeża. Zdarzenie to opóźnia kluczową dla stoczni inwestycję i wymaga natychmiastowych działań naprawczych.

Od września 2021 roku PGZ Stocznia Wojenna współpracuje z Portem Gdynia w celu relokacji strategicznego doku pływającego, który musi zostać przeniesiony ze względu na prace związane z budową obrotnicy i likwidacją pirsu nabrzeża Gościnnego. Dok, służący do remontu największych okrętów polskiej floty, ma trafić do specjalnie przygotowanej wnęki, której budowę finansuje Port Gdynia. W ramach tej inwestycji konieczne było m.in. wydobycie starego slipu, czyli pochylni do wodowania.

Uszkodzenie nabrzeża w wyniku prac pogłębiarskich

Kilka dni temu, na terenie nowo budowanej wnęki dokowej doszło do usunięcia gruntu, co spowodowało uszkodzenie nabrzeża. W wyniku incydentu powstała duża wyrwa w pobliżu miejsca docelowego przesunięcia doku. Jak informuje Kalina Gierblińska, rzecznik prasowy Portu Gdynia, zdarzenie miało miejsce 24 września podczas prac pogłębiarskich w trudnych warunkach geotechnicznych. Na szczęście w momencie osunięcia na terenie budowy nie było żadnych pracowników, a teren został natychmiast zabezpieczony.

– Po stwierdzeniu osunięcia teren został ogrodzony, a wszelkie prace zostały wstrzymane. Obecnie skupiamy się na intensywnych działaniach naprawczych, mających na celu wypełnienie i uszczelnienie powstałego ubytku. Dopiero po zakończeniu tych prac wznowimy proces relokacji doku – wyjaśnia Kalina Gierblińska.

Przesunięcie harmonogramu relokacji doku

Z powodu zaistniałej sytuacji harmonogram relokacji doku ulegnie zmianie. Nowa data przesunięcia doku zostanie ogłoszona dopiero po pełnym zabezpieczeniu i ustabilizowaniu terenu wnęki dokowej. Na chwilę obecną, wszelkie prace związane z przesunięciem doku zostały wstrzymane.

Szeroki zakres prac w Stoczni Wojennej

Budowa wnęki na dok jest tylko częścią szerszego projektu modernizacji nabrzeży Stoczni Wojennej. Obejmuje on także przebudowę nabrzeża Południowego II, nabrzeża Zachodniego I oraz Pirsu II. Cała inwestycja, realizowana przez spółki z Grupy NDI, opiewa na niemal 83 mln zł i ma na celu unowocześnienie infrastruktury, która jest kluczowa dla działalności stoczni.

Incydent z osunięciem gruntu pokazuje, jak skomplikowane i wymagające są tego rodzaju prace, szczególnie w rejonach o trudnych warunkach geotechnicznych. Władze Portu Gdynia i PGZ Stoczni Wojennej pracują nad przywróceniem harmonogramu prac, aby zapewnić ciągłość strategicznych operacji stoczniowych.

źródło Polska Morska z mediów/ fot. Grupa NDI

Zobacz podobne

Nawet 10 tysięcy złotych w branży morskiej. Doradzamy, jakie kierunki wybrać

BS

Dostawy gazu ziemnego z USA zdominowały Terminal LNG w Świnoujściu

AB

Roboty i drony rewolucjonizują sektor logistyki. Mamy komentarz eksperta

KM

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie