Budowa drogi ekspresowej S3 Dargobądz-Troszyn postępuje. Jak poinformowała GDDKiA płyta nowego mostu w Wolinie jest już w całości zabetonowana, wykonywane są izolacje na częściach dojazdowych. W wielu miejscach na jezdniach nowej S3 zostało wykonane oznakowanie poziome.
13 września budowa drogi ekspresowej S3 Świnoujście – Troszyn otrzymała unijne wsparcie w wysokości ponad 757 mln zł. Podpisaliśmy siódmą umowę o wsparcie ze środków UE w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS). To równocześnie pierwsza umowa o dofinansowanie projektu w całości z Programu FEnIKS, z którego GDDKiA otrzymała już ponad 2,5 mld zł na rozwój krajowej sieci drogowej.
Celem jest budowa drogi ekspresowej S3 na odcinku Świnoujście-Troszyn o długości 32,9 km, zlokalizowanej w sieci bazowej TEN-T. Inwestycja znajduje się w północno-zachodniej części województwa zachodniopomorskiego, na terenie Świnoujścia i powiatu kamieńskiego, w gminach Świnoujście, Międzyzdroje i Wolin. Projekt składa się z dwóch odcinków realizacyjnych, będących osobnymi kontraktami w systemie Projektuj i buduj: Świnoujście – Dargobądz i Dargobądz – Troszyn.
Droga ekspresowa S3 przebiega wzdłuż zachodniej granicy Polski i połączy Świnoujście (terminal promów morskich) z granicą z Republiką Czeską w Lubawce. 17-kilometrowy odcinek Świnoujście – Dargobądz jest początkowym fragmentem tej trasy. Rozpoczyna się na terenie Miasta Świnoujście od terminalu promów morskich i wylotu z tunelu łączącego wyspy Uznam i Wolin. Odcinek kończy się przed węzłem Dargobądz, znajdującym się na zachód od tej miejscowości.
Odcinek Dargobądz – Troszyn o długości 15,9 km rozpoczyna się od węzła Dargobądz. Kończy się natomiast na włączeniu w obwodnicę Troszyna, Parłówka i Ostromic, obejmując przebudowę początkowego (jednojezdniowego) fragmentu tej obwodnicy.
Zakończenie prac na S3 Świnoujście – Troszyn zaplanowane jest na IV kwartał br.
Po oddaniu do ruchu tych dwóch odcinków, ukończona będzie cała droga ekspresowa S3. Docelowo S3 na terenie naszego kraju będzie miała ok. 470 km. Wraz z zakończeniem budowy odcinka S3 pomiędzy Świnoujściem i Troszynem powstanie nowoczesny szlak komunikacyjny wzdłuż zachodniej granicy Polski. Skomunikujemy porty w Świnoujściu i Szczecinie, poprzez Gorzów Wielkopolski, Zieloną Górę i Legnicę z Czechami. Całą trasę ze Świnoujścia do granicy z Czechami będzie można przejechać w nieco ponad 4 godz., a po ukończeniu budowy czeskiej D11 zyskamy dogodne połączenie z Pragą.
Źródło Polska Morska z mediów fot. GDDKiA Szczecin