Polski Portal Morski
Aktualności Bez kategorii Inne Środowisko Ważne

Baltic Towers otrzyma blisko 300 mln dofinansowania z NFOŚiGW

Fundusz zdecydował się na udzielenie pożyczki wraz z dotacją, aby wesprzeć budowę zakładu. Fabryka stanie się kluczowym dostawcą dla morskich farm wiatrowych. Baltic Towers otrzyma blisko 300 mln zł wsparcia. Inwestycja jest w zaawansowanej fazie realizacji.

Inwestycja ta będzie stanowić solidne zaplecze dla rozwijającego się sektora offshore wind w Polsce, który ma potencjał, by dostarczać czystą energię do milionów polskich gospodarstw domowych.

Budowa fabryki Baltic Towers, zlokalizowanej na terenie Stoczni Gdańskiej, ma zakończyć się w maju 2025 roku. Fabryka będzie produkować wieże offshore dla największych turbin wiatrowych o mocy powyżej 15 MW. Zakład, zaprojektowany zgodnie ze standardami Industry 4.0, będzie w stanie wyprodukować ponad 150 wież rocznie. Oprócz tego, zatrudnienie w fabryce znajdzie około 500 osób.

Inwestycja, to wspólne przedsięwzięcie Agencji Rozwoju Przemysłu, hiszpańskiej spółki GRI Renewable Industries, S.L., oraz powołanej specjalnie do tego projektu spółki Baltic Towers sp. z o.o. Dzięki dogodnej lokalizacji fabryki, z bezpośrednim dostępem do nabrzeża, gotowe wieże wiatrowe będą mogły być szybko transportowane do miejsc montażu na Bałtyku.

Dofinansowanie w wysokości 300 mln zł przyznane przez NFOŚiGW obejmuje zarówno pożyczkę, jak i dotację. Środki te mają na celu wsparcie budowy fabryki, która w dłuższej perspektywie przyczyni się do redukcji emisji CO₂, a także zwiększenia udziału odnawialnych źródeł energii w polskim miksie energetycznym.

Fabryka Baltic Towers wpisuje się w szerszą strategię rozwoju sektora offshore wind w Polsce. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej regularnie wspiera projekty, które przyczyniają się do realizacji celów zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska. Budowa zakładu w Gdańsku to jeden z największych i najważniejszych projektów związanych z energetyką wiatrową w kraju.

fot. envato.elements

Zobacz podobne

Wiemy, kiedy będzie można zajrzeć w głąb „Sokoła”

PL

„Nie na wszystkie projekty są pieniądze”. Wracamy do sprawy statku Oceania

PL

Od Bałtyku po Morze Egejskie. Via Carpatia, jako kręgosłup logistyczny Europy

PL

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie